اقدامپژوهی با موضوع راهکارهای مؤثّر در کاهش حواسپرتی و افزایش تمرکز دانشآموزان در درس ریاضی
در دنیای پویای امروز، مسائل مربوط به آموزش و پرورش کودکان به عنوان سرمایهگذاران آیندۀ جامعه اهمّیّت چشمگیری یافته است. یکی از زمینههای مهمّ تحصیلی، درس ریاضی است. ریاضیات نه تنها به عنوان یکی از ارکان اصلی تحصیل بلکه به عنوان پایهای برای تقویت تفکّر منطقی و مهارتهای تحلیلی دانشآموزان تلقّی میشود. با وجود پیشرفتهای چشمگیر در علم و فنآوری، تمرکز کودکان در درس ریاضی به چالش کشیده شده و حواسپرتی آنها افزایش یافته است. این چالشها به خصوص در شرایط جغرافیایی و فرهنگی خاص میتوانند افزایش یابند زیرا تنوّع بالای فعّالیتهای فرهنگی، اجتماعی و تکنولوژیکی میتواند به عنوان منبع حواسپرتی و انحراف توجّه عمل کند. این پژوهش با هدف ارائۀ راهکارهای مؤثّر و عملی برای کاهش حواسپرتی و افزایش تمرکز دانشآموزان ابتدایی در درس ریاضی تدوین شده است و بر اساس تجربیّات معلّمان و تحقیقات علمی، به تبیین این زمینه، شناسایی عوامل تأثیرگذار و ارائۀ راهکارهای مؤثّر میپردازد. تعامل و هماهنگی بین معلّمان و والدین و خود دانشآموزان به منظور مدیریّت حواسپرتی، استفاده از ابزارهای تعاملی و تنظیم زمان و ایجاد برنامههای آموزشی جذّاب از جمله راهکارهای پیشنهادی است. این تحقیق به بهبود یادگیری دانشآموزان و توسعۀ مهارتها و توانمندیهای آیندۀ آنها کمک مینماید.
کلمات کلیدی: ریاضیات، حواسپرتی، تمرکز
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.