{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

گزارش کارورزی 1 (روایت پژوهی)

ضمن خدمت فرهنگیان دانشجو معلمان توجیهی الزامی کارورزی فروردین 1403

من سید هادی هاشمی هستم. دانشجوی رشته آموزش ابتدایی، ترم پنجم، دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی بابل. بنده در این ترم به عنوان کارورز به منظور آشنایی با شغل خطیر و حساس معلمی و نحوه تدریس معلم و کلاس داری وارد مدرسه شهید طهماسبی ملاکلا واقع در شهرستان محمودآبادذ شدم. جلسات کارورزی فرصتی بود برای آشنایی با حیطه کار معلمی، نحوه کلاس داری، طرز برخورد اعضای مدرسه باهمدیگر یعنی مدیر، معلم، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان. هدف از نوشتن این گزارش آشنا شدن با محیط فیزیکی مدرسه آشنایی با ساختار اداری مدرسه، آشنایی با روابط متقابل بین کارکنان و دانش آموزان، آشنایی با نحوه آموزش معلم و همینطور آشنایی با اقدامات فرهنگی مدرسه می‌باشد.
اصل کلمه کارورزی به واژه کارورز بر می‌گردد و به فردی گفته می‌شود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل و با هدف کسب تجربه و تربیت معلم فکور که با توانایی‌های حرفه‌ای خود بتواند نظر و عمل را باهم تطبیق دهد. اگر کارورزی را به بهترین شکل ممکن انجام داد، می‌تواند پل ارتباطی میان محیط کار و دانشگاه محسوب شود. کارورزی1و2 شامل 5 فصل می‌باشد. شامل: فصل اول: در این فصل از خاطرات و تجارب و احساسات گوناگونی که در روز اول کارورزی به من منتقل شد سخن گفته‌ام. فصل دوم: در این فصل به نوشتن گزارشی از فضای فیزیکی مدرسه و تجهیزات به کار گرفته در آموزش مورد مشاهده، پرداخته شده است. فصل سوم: در این فصل به نوشتن گزارشی از ساختار اداری آموزشگاه و شرح وظایف کادر اجرایی آموزشگاه پرداخته شد. فصل چهارم: در این فصل از شیوه‌ی آموزش معلمان و روش‌های به کار برده معلمان برای یادگیری دانش‌آموزان پرداخته شده است. فصل پنجم: در این فصل به تعامل عاطفی میان معلم و دانش‌آموزان، دانش‌آموزان با دانش‌آموزان، کارکنان مدرسه با یکدیگر و کارکنان مدرسه با والدین پرداخته شده است. در آخر به نتایجی که از این مشاهدات در این کارورزی‌ها به دست آمده پرداخته شده است. این گزارشات از دبستان ... مشاهده و جمع‌آوری شده‌اند.

مفاهیم کلیدی: کارورزی، خاطره اولین روز کارورزی، گزارش فیزیکی مدرسه، گزارش ساختار اداری مدرسه، گزارش آموزشی مدرسه، گزارش عاطفی مدرسه، مسئله‌شناسی.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

گزارش کارورزی 1 (روایت پژوهی)
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 221

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تحقیق و کنفرانس
بازدید : 244
ثبت شده در 1402/10/28