{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

گزارش کارورزی 4 دانشگاه فرهنگیان | طراحی واحد یادگیری و درس پژوهی

ضمن خدمت فرهنگیان دانشجو معلمان توجیهی الزامی کارورزی اردیبهشت 1401

پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان سالم بمانیم از درس علوم که برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی صورت گرفته، در 2فصل تدوین گردیده است. فصل اول شامل: اهداف، پیامدها، شایستگی ها، استخراج مفاهیم و مهارت های درس، تعیین ایده کلیدی، طراحی و ترسیم نقشه ذهنی، طراحی ملاک های شایستگی و سطوح هر یک از آنها، پرسش های اساسی و تعیین تکالیف عملکردی را شامل میشد. و در فصل دوم به نوشتن فرم ج برای تدریس اول، تأمل و بازنگری در طراحی واحد یادگیری، فرم ج اصلاح شده برای تدریس دوم، نحوه ی گروه بندی و انتخاب واحد یادگیری، تولید مواد آموزشی مورد نیاز برای اجرای طرح،گزارش اجرای تدریس اول، بررسی بازخوردهای تدریس اول، اصلاح و بهبود برنامه بر مبنای بازخوردها و تحلیل شخصی اجرا کننده،گزارش اجرای تدریس دوم، نتیجه گیری و کدگذاری پرداختیم. در کارورزی4 سعی شد مسئله بهبود کیفیت تدریس علوم برای دانش آموزان پایه ششم توسط گروه درس پژوهی و به کمک معلمان راهنما و استاد راهنما، مورد بررسی قرار بگیرد. بعد از تشکیل گروه و انتخاب درس مورد نظر، به طراحی محتوای آموزشی در فصل اول پرداختیم و فصل اول را به اتمام رساندیم. در فصل دوم، ابتدا طراحی واحد یادگیری را انجام داده و یکی از اعضا به تدریس اول در شبکه شاد پرداخت. و سپس به کمک ناظرین، تدریس بررسی گردیده و اصلاح شد. و بعد از آن تدریس دوم به صورت حضوری توسط فرد دیگری در گروه، انجام شد. نتیجه این چنین حاصل شد که با مشورت و مشارکت اعضای درس پژوهی، تدریس با موفقیت سپری شد و تجارب زیادی نیز بدست آمد. و کارورزی4 به ما کمک کرد تا در مسیر معلمی به تجارب و دستاوردهای ارزشمندی برسیم.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

گزارش کارورزی 4 دانشگاه فرهنگیان | طراحی واحد یادگیری و درس پژوهی
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 79

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تحقیق و کنفرانس
بازدید : 7591
بروزرسانی شده در 1401/10/25