گانیه از پیشگامان رشته روانشناسی آموزش محسوب می شود که پرداختن به فنون تدریس را از دهه 1940 آغاز کرد. کتاب او با نام «شرایط آموزش» که اولین بار در سال 1995 منتشر شد، به معرفی شرایط کلیدی آموزش مؤثر پرداخته است.
به اعتقاد گانیه (1985)آموزش از مجموعهای از رودیدادها تشکیل شده است که نسبت به یادگیرنده بیرونی هستند و برای پشتیبانی از فرآیندهای درونی یادگیری طراحی شده اند. وی آموزش را مجموعهای پیش اندیشده در قالب رویدادهای بیرونی آموزش و طراحی شده برای حمایت از پردازشهای یادگیری درونی تعریف میکند. رویدادهای آموزشی رساندن یادگیرندگان را از جایی که هستند به کسب قابلیت شناخته شد، یعنی هدفممکن میسازند.
الگوی تدریس مبتنی بر دیدگاه گانیه شامل 9 رویداد می باشد، هر یک از آنها را نیز بهصورت تفصیلی برای آموزش مؤثر توضیح داده است.ا لگوی طراحی آموزشی گانیه برای ارائه انواع آموزشها مفید بوده است.