گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

مصرف زياد فست فودها و کاهش توانايي علمي دانش آموزان

ثبت شده در: 1395/02/4 مشاهده: 90     دسته بندی: گزارش ها
گاما- محققان در پي تحقيقاتي تازه مي گويند مصرف بيش از حد فست فودها(غذاهاي اماده) بر عملکرد دانش آموزان در مدرسه تاثير منفي خواهد داشت.

روزنامه ديلي تلگراف: محققان در پي تحقيقاتي تازه مي گويند مصرف بيش از حد فست فودها(غذاهاي اماده) بر عملکرد دانش آموزان در مدرسه تاثير منفي خواهد داشت

دانش آموزاني که بيش از سه بار در هفته از غذاهاي آماده مانند برگرها و چيپس استفاده مي کنند،نمرات پايين تري در مدرسه مي گيرند.
اين يافته ها که در نتيجه مطالعه روي بيش از پنج هزار و پانصد دانش آموز مقطع دبستان در انگليس به دست آمده است حتي وقتي فاکتورهاي درآمد،نژاد و وزن دانش آموزان نيز لحاظ شود،صدق مي کند.طبق اين تحقيق،نمرات برخي دانش آموزان در دروس ادبيات و رياضي حتي تا شانزده درصد نيز کاهش يافته است.
اين تحقيق قطعي ترين مدرک را درباره رابطه ميان رژيم غذايي ضعيف و توانايي هاي علمي فراهم کرده است.
از هر سه کودک در انگليس يک نفر اضافه وزن دارد و گروههاي طرفدار حقوق مصرف کنندگان خواستار اعمال محدوديت هايي براي تبليغات غذاهاي آماده در تلويزيون شده اند.
در آمريکا نيز کارشناسان از مدارس خواسته اند دانش آموزان را از پيامدهايي که نوع غذا بر توانايي درسي آنها دارد،آگاه سازند.محققان دانشگاه وندربيلت در تنسي آمريکا با دنبال کردن عادات غذايي دانش آموزان ده و يازده ساله و مقايسه آن با عملکرد آنها در دروس رياضي و ادبيات به اين نتيجه رسيدند که بيش از نيمي از دانش آموزان طي يک هفته سه بار در رستوران هايي مانند مک دونالد غذا خورده اند.از هر ده نفر يک نفر چهار تا شش بار از فست فود استفاده کرده اند و دو درصد نيز چهار بار يا بيشتر در طول يک روز به چنين رستوران هايي رفته اند.دانش آموزاني که چهار تا شش بار در هفته فست فود مي خوردند،در درس ادبيات هفت نمره پايين تر از نمره ميانگين کسب کردند.آنهايي که يک بار در روز فست فود استفاده مي کردند،شانزده نمره کمتر از متوسط گرفتند و دانش آموزاني که سه بار در روز چنين غذاهايي مي خوردند،نوزده نمره کمتر گرفتند.دردرس رياضي نيز اين دانش آموزان شش و نيم تا هجده و نيم نمره کمتر گرفتند.