گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ابلاغ اساسنامه مدارس عشایری به آموزش و پرورش

ثبت شده در: 1394/12/2 مشاهده: 89     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ اساسنامه مدارس عشایری به آموزش و پرورش با امضای رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش  گاما به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد دیمه‌ور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه عدالت آموزشی از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش است، افزود: عدالت در دسترسی به آموزش و ارتقای کیفیت آموزشی، جزو اساسی آموزش و پرورش دولت یازدهم است.

دیمه‌ور در زمینه عدالت در دسترسی، به اقدام آموزش و پرورش در راستای تأمین امکانات و نیروی انسانی در دورترین نقاط خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون 75 کلاس یک نفره در کشور دایر است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش پوشش پیش دبستانی از 38 درصد در سال 92 به 55 درصد در سال جاری، میزان رشد را 17 درصد اعلام کرد و افزود: دستورالعمل و آیین‌نامه مدیریت یکپارچه دوران کودکی از مهدکودک تا ابتدایی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است که با تصویب این آیین نامه شاهد روند رو به رشد پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی خواهیم بود.

وی از ارائه گزارش انسداد مبادی بیسوادی به دولت در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود : آموزش و پرورش 70 هزار کودک بازمانده از تحصیل را از طریق تطبیق اطلاعات سامانه‌های آموزش و پرورش و ثبت احوال و مراجعه والدین به صورت حضوری و چهره به چهره جذب کرده است.

دیمه‌ور از تصویب اساسنامه مدارس عشایری برای اولین بار در سال 93 خبر داد، گفت: اساسنامه مدارس عشایر به امضای رئیس جمهور رسیده و جهت اجرایی کردن آن به آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش به کیفی سازی و توانمندی در مناطق استان و بومی گزینی اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس در سند تحول ، مدرسه را محل کانون محله می نامند.