گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

■■ Reading Comprehension I

Electric cars may seem like a recent invention, but they've been around for years. In the early 1900s, there were more electric cars on the road than there were gas-powered vehicles. At that time, gasoline was expensive compared with other fuels. Once gas price dropped and new technologies were developed, electric cars went out of fashion in favor of gas-powered cars, which could travel longer distances without stopping.

During the 20th century, gas-powered cars got bigger, heavier, and faster. They required more fuel, which led to more air pollution. For years, carmakers didn't worry about pollution. They weren't concerned about how much gas cars used. But as consumers became aware of Earth's limited supply of oil, they pressured producers to make more efficient and less polluting cars.

One solution was a "hybrid" car, one that ran partly on gas and partly on electricity supplied by a battery. Hybrid cars became popular in the mid-2000s as gas price rose noticeably and car producers lowered the prices and made the fuel-efficient cars more affordable. An all-electric car uses no gasoline. The challenge, though, is that car batteries need to be recharged. That makes electric cars impractical for long distances. The government and car producers are working together to develop safe, inexpensive, and practical electric cars. When these cars become available to consumers, gas stations may someday be a thing of the past. 

[Reading Comprehension I] After reading the first two paragraphs, you could predict that ............... . 

1 ) 

someone would invent an electric car

2 ) 

gasoline prices would continue to drop 

3 ) 

gas-powered cars would become slower

4 ) 

car companies would make electric cars again

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

■■ ترجمۀ درک‌مطلب ۱

اتومبيل‌های الكتريكی ممكن است يک اختراع اخير به نظر برسند، ولی آن‌ها سال‌هاست كه وجود دارند. در اوايل دهه ۱۹۰۰، اتومبيل‌های الكتريكی بيش‌تری نسبت به خودروهای گازدار (بنزينی) در جاده‌ها وجود داشت. در آن زمان بنزين در مقايسه با سوخت‌های ديگر گران بود. زمانی كه قيمت بنزين كاهش يافت و فناوری‌های جديدی توسعه يافت، اتومبيل‌های الكتريكی به نفع اتومبيل‌های گازدار (بنزينی) كه می‌توانستند بدون توقف مسافت‌های دورتری بروند، از مد افتادند.

در طول قرن بيستم، اتومبيل‌های گازدار بزرگ‌تر، سنگين‌تر و سريع‌تر شدند. آن‌ها به سوخت بيش‌تری نياز داشتند، كه منجر به آلودگی بيش‌تر هوا شد. سال‌ها خودروسازان نگران آلودگی نبودند. آن‌ها نگران ميزان استفادهٔ بنزين در اتومبيل‌ها نبودند. ولی همان‌طور كه مصرف‌كنندگان از ذخيرهٔ محدود نفت در زمين مطلع شدند، توليدكنندگان را تحت فشار قرار دادند تا خودروهايی كارآمدتر و (با) آلوده‌كنندگی كمتری توليد كنند.

يک راه‌حل اتومبيل «دوگانه» بود كه بخشی از آن با بنزين و بخشی با برق تأمين شده توسط يک باتری كار می‌كرد. خودروهای هيبريدی/ دوگانه در اواسط سال ۲۰۰۰ ميلادی محبوب شدند، از آنجايی كه قيمت بنزين به‌طور قابل‌توجهی بالا رفت و توليدكنندگان ماشين قيمت‌ها را كاهش دادند و اتومبيل‌های كم‌مصرف را مقرون‌به‌صرفه‌تر ساختند. يک ماشين تمام‌الكتريكی از بنزين استفاده نمی‌كند. ولی چالش اين است كه باتری‌های اتومبيل بايد دوباره شارژ شوند. اين باعث می‌شود كه اتومبيل‌های الكتريكی برای فاصله‌های طولانی غيركاربردی باشد. دولت و خودروسازان برای توليد اتومبيل‌های الكتريكی ايمن، ارزان و كاربردی با هم همكاری می‌كنند. زمانی كه اين اتومبيل‌ها در دسترس مصرفكنندگان قرار بگيرد، ممكن است روزی پمپ‌های بنزين بخشی از تاريخ بشوند.

ترجمه: پس از خواندن دو پاراگراف اول، می‌توانيد پيش‌بينی كنيد كه «شركت‌های اتومبيل‌سازی مجدداً اتومبيل‌های الكتريكی خواهند ساخت.» 

صفحۀ ۲۷ زبان انگليسی ۲ كتاب كار 

تحلیل ویدئویی تست

تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

سید مصطفی حسینی