آزمون درس 2 عربی 3 دوازدهم انسانی
- واژگان کلیدی و مترادفها: توجه به کلمات مهمی مانند «سَهَّلَ = یَسَّرَ» (آسان کرد)، «أَقْوی ≠ أَضْعَفَ» (قویترین ≠ ضعیفترین) و تقویت مهارت تضاد و هممعنایی.
- ترجمه عبارات کاربردی: تمرکز بر جملات نظیر «قَدْ بَنیٰ مُؤَسَّسَةً لِمَنْحِ الْجَوائِزِ الشَّهیرَةِ بِاسْمِ "جائِزةِ نوبل"» (سازمانی برای بخشیدن جوایز معروف به "جایزه نوبل" تأسیس کرد).
- مهارتهای دستوری و صرفی: تحلیل صرفی افعالی مانند «طَلَبْتَ» (فعل ماضی، ثلاثی مجرد، معلوم، متعدی) و آشنایی با اسمهای جمع و مفرد مثل «رُموز: رمز» و «لَحْم: لُحوم».
- ترکیب جمله و مفاهیم متنی: شناسایی مبتدا، خبر و نقشهای مختلف در جملات مانند «بَنیٰ مُخْتَبَراً صَغیراً» (او آزمایشگاهی کوچک ساخت).
- پیوند اخلاق و مفاهیم دینی: تمرکز بر جملاتی نظیر «أَقوَی النّاسِ مَنِ عَفا عَدَّوهُ مُقتَدِراً» (قویترین مردم کسی است که در حال اقتدار از دشمنش درگذرد).
- مفاهیم علمی و اجتماعی: توضیح واژگان مرتبط با تکنولوژی و جامعه مانند «النَّفَق» (تونل) و «حِزامُ الأمانِ» (کمربند ایمنی).
- تمرین ترجمه افعال: بررسی و ترجمه اشکال مختلف افعال مثل «کانَ العُلَماءُ قَدَروا» (دانشمندان توانسته بودند) و «لَنْ أَبحَثُ» (جستجو نخواهم کرد).
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.