{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

فارسی (3) 1403/03/2

تحلیل شخصیت‌های معرفی‌شده از شاهنامه‌فردوسی در کتاب فارسی دبیرستان دوره دوم

دوره دوم متوسطه- نظری دوازدهم ادبیات و علوم انسانی فارسی (3) بهمن 1402

معلم موافق رایگان بودن است.

شاهنامه به دلیل حفظ عناصر فرهنگی و هویتی، از دیرباز تاکنون موردتوجه کانون¬های آموزشی بوده و هست. در گذشته از کتب اصلی مربوط به مکتب¬خانه¬ها در آموزش به کودکان و نوجوانان به شمار می¬رفته است. امروزه نیز به دلیل گیرایی و ارزش این کتاب در انتقال مفاهیم گسترده فرهنگی، در کتب درسی آموزش‌وپرورش نمود چشمگیری دارد و داستان¬هایی از این کتاب ادبی در تمامی مراحل سنی برای کودکان و نوجوانان ذکر می‌شود. داستان¬هایی که مهم‌ترین نمودهای فرهنگی ازجمله میهن¬دوستی، جوانمردی، راست‌گویی، خداباوری، وفای به عهد، صلح¬دوستی، پایداری و... در قالب شخصیت¬های داستانی¬اش به دانش‌آموزان انتقال می¬دهد. هدف این پژوهش، تحلیل شخصیت‌های معرفی‌شده شاهنامه در کتاب فارسی دبیرستان دوره دوم است. این پژوهش به شیوه کتابخانه¬ای و به روش توصیفی ـ تحلیلی انجام‌شده است. بنا بر تحلیل¬های انجام¬شده می¬توان گفت که آشنایی دانش‌آموزان با مفاخر فرهنگی و ادبی مهم‌ترین و البته آسان¬ترین و کم¬هزینه¬ترین راه برای انتقال مبانی اخلاقی و فرهنگی است. هرکدام از شخصیت¬های شاهنامه نمودگار نمونه¬های اخلاقی در جامعه به شمار می¬رود و آشنایی دانش‌آموزان با این مبانی به‌خوبی در درک و شناخت آنان از محیط و فرهنگ کمک شایانی می¬کند.
واژگان کلیدی: شاهنامه فردوسی، شخصیت¬های شاهنامه، آموزش‌وپرورش، کتب درسی، دبیرستان.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

تحلیل شخصیت‌های معرفی‌شده از شاهنامه‌فردوسی در کتاب فارسی دبیرستان دوره دوم
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 13

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تحقیق و کنفرانس
بازدید : 38
بروزرسانی شده در 1403/03/2