{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 99

ثبت شده در: 1399/02/17 مشاهده: 159     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1399 اطلاعیه‌ مهمی صادر کرد.

با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا و تغییر در فرآیند آموزش در سال تحصیلی 99-1398 که در جریان آن:

1- فرآیند آموزش حضوری، طبق بررسی‌های انجام گرفته از اول مهرماه تا پایان بهمن‌ماه استمرار داشته و 80 درصد محتوای کتب درسی به صورت حضوری تدریس شده است.
2- از اول اسفند ماه تا پایان سال تحصیلی جاری، 20 درصد باقیمانده محتوای کتب درسی به صورت غیر حضوری و از طرق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، ابتکارات دبیران محترم در بستر پیام رسان‌ها و نیز شبکه شاد تدریس می‌شود.

در طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز دو بخش در نظر گرفته شده است:

1- سئوالات الزامی؛  برای کسب 16 نمره از 80 درصد محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده است و دانش آموزان ملزم به پاسخگویی به تمام سئوالات آن هستند.
2- سئوالات انتخابی؛  برای کسب 4 نمره  که در دو نوع طراحی می‌شوند، نوع اول از 20 درصد محتوای کتب درسی که به صورت غیر حضوری تدریس و نوع دوم از محتوای 80 درصدی که به صورت حضوری تدریس شده است در این بخش دانش آموزان اختیار دارند سئوالاتی را که برای پاسخگویی آنها آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند.  

بدیهی است در این شیوه ضمن  ارزشگذاری  به تلاش دانش آموزان و همکارانی که آموزش‌های غیر حضوری را دنبال کرده‌اند، به همه دانش‌آموزان، به‌ویژه افرادی که به هر دلیل نتوانسته‌اند از آموزش‌های غیر حضوری استفاده کنند نیز با پاسخگویی کامل به سئوالاتی که از بخش تدریس حضوری طرح شده، فرصت کسب نمره 20 داده می‌شود تا بدلیل عدم دسترسی به آموزش‌های غیر حضوری حقی از آنها تضییع نشود. همچنین به جهت تعیین دقیق محتوای کتب درسی در قالب دو بخش 80 و 20 درصد، برای تمام موضوعات درسی پایه دوازدهم، عناوین دروس و محدوده مورد نظر برای هر عنوان کتاب تعیین و در جدول پیوست مشخص شده است که توجه دانش آموزان عزیر به آن جلب می‌شود.

همچنین برای حفظ سلامت دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی، تعداد 637 هزار و 968 دانش آموز به دو گروه تقسیم شده اند؛

گروه اول: دانش‌آموزان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی- فیزیک.
گروه دوم: دانش‌آموزان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی نظام قبلی.

که برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی‌ها  1.8 تا 2 متر فاصله در نظر گرفته شده و حوزه‌های امتحانی نیز به تعداد کافی پیش بینی و مهیا شده است. همچنین تدابیری اتخاذ شده که با جلب همکاری مراقبین سلامت و کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، سلامت دانش‌آموزان رصد و آنها ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شوند.

 

دانلود جدول دروس و تفکیک محدود 80 و 20 درصدی محتوای کتب درسی پایه دوازدهم برای امتحان نهایی خرداد 99