روش تدریس سنتی
در روش تدریس سنتی دانش آموزان کتابها و مفاهیم آن را میخوانند، حفظ میکنند و سعی میکنند آن را در حافظه خود بسپارند و سپس هنگام آزمون آنچه را به خاطر سپرده اند پس میدهند. معلم بیشتر در تدریس خود صحبت میکند و مانند یک حل مسئله تمرینات را حل میکند و هم چنین در بیشتر مواقع جزوه میگوید و دانش آموزان را به استفاده از کتابهای حل مسئله راهنمایی میکند. معلم به دانش آموزان تکلیف میدهد، دانش آموزان موظف به انجام آن هستند، معلم در آموزش کاملا فعال است، دانش آموزان کاملا ساکت به او گوش میدهند. معلم تمرین میدهد و دانش آموزان موظف به انجام آن هستند. هدف از یاد دادن حفظ کردن، انجام تکالیف و رونویسی و... است.
روش تدریس نوین
دانش آموزان به جز انجام فعالیت ها، درانجام کارها نیز شرکت دارند و مفاهیم را به طور مستقیم درک میکنند و نتایج را میبینند. دانش آموزان گروه بندی میشوند و در هر گروه به بحث و گفت و گو میپردازند و با هم همکاری میکنند ونظرات خود را با یک دیگر به اشتراک میگذارند. معلم یک راهنماست نه یک راه حل برای مسائل. او به جای پاسخ مستقیم به دانش آموزان میکوشد تا آنها پاسخ صحیح را پیدا کنند و آنها را به فکر کردن تشویق میکند و سعی بر آن دارند با مطرح کردن سوالات متعدد دانش آموزان را به چالش بکشد. معلم با پژوهش و تحقیق ارزش ایجاد کرده و این بامر باعث میشود تا دانش آموزان هدفمند بمانند و اطلاعات را پردازش کنند و بتوانند نگرش کار بردی خود را حفظ کنند.
برای دانلود
ثبت نام کنید (
وارد شوید
) و کیف پول خود را شارژ کنید.