{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

مقاله تکلیف شب به عنوان یک تجربه یادگیری

ضمن خدمت فرهنگیان آموزگاران عمومی (فرهنگی) روش‌های فعال یاددهی-یادگیری فروردین 1402

چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی تکلیف شب به‌عنوان یک تجربه یادگیری برای دانش‌آموزان می‌باشد. این پژوهش به روش مروری تنظیم شده‌است. تکلیف تمرینی است در زمینه آنچه که دانش‌آموز در کلاس درس فراگرفته‌است و فقط در همین جایگاه می‌تواند نتیجه یادگیری برای دانش‌آموز دربر داشته‌باشد. امروزه با پیشرفت و گسترش علوم مخصوصاً علم روانشناسی و توجه خاص انسانها به امر تعلیم و تربیت باعث‌گردیده که تعیین تکلیف‌شب از موارد مهم و نقش‌آفرین در پیشرفت تحصیلی و آموزش فراگیران جز‌لاینفک آموزشی به‌حساب آید. بدون تردید ازجمله عوامل موثر در یادگیری تکرار و تمرین و مهارت است و تکرار اکتساب‌های آموزشگاهی سبب یادگیری بهتر و به خاطر سپردن آموخته‌هاست اما آنچه که در این ارتباط حائز اهمیت می‌باشد چگونگی تکرار مطالب و تمرین سرمشق‌هاست و بدیهی است تمرین یا تکرار درس‌های آموزشگاهی زمانی می‌تواند مفید واقع گردد که عوامل موثر در یادگیری نیز موردتوجه باشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که ارایه تکلیف‌شب به صورت‌های مختلف ازقبیل رونویسی، شیوه‌ی پژوهشی و تمرینی موجب تثبیت یادگیری در دانش‌آموزان می‌گردد و انجام تکلیف شب در منزل توسط دانش‌آموزان موجب تکمیل آموزش روزانه، تقویت ابتکار و تجارب یادگیری و بالا بردن توانایی‌های ذهنی، دقت و موفقیت تحصیلی دانش‌آموز می‌شود. همچنین مشخص شد که بین ارایه تکلیف شب به روش سنتی و روش فعال بر پیشرفت‌تحصیلی دانش‌آموزان در درس علوم تجربی تفاوت معناداری وجود دارد.

واژگان کلیدی: تکلیف شب، تجربه یادگیری، دانش‌آموزان، پیشرفت تحصیلی اهنمایی

برای دانلود ثبت نام کنید ( وارد شوید ) و کیف پول خود را شارژ کنید.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

مقاله تکلیف شب به عنوان یک تجربه یادگیری
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 8

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تحقیق و کنفرانس
بازدید : 149
ثبت شده در 1402/04/10