پاورپوینت برنامهریزی مداخله ثمربخش برای مشکلات خواندن و نوشتن
شامل:
نیازهای دانشآموزان با دشواریهای یادگیری
برنامهریزی مداخله با بهرهگیری از دادههای ارزیابی
الگوی ارزیابی و برنامهریزی:
مرحله1: ارزیابیها را اجرا کنید.
مرحله2: نتایج را ارزشیابی کنید.
مرحله3: ترتیب اولویتهای آموزشی را تعیین کنید.
مرحله4: نقطه آغاز آموزش با مداخله را تعیین کنید.
مرحله5: برمبنای مرحله4 مقاصد ویژه برای کودک را بیان کنید.
مرحله6: موادآموزشی مناسب را انتخاب و روشهای مناسب را درنظر بگیرید.
مرحله7: برنامه آموزشی را اجرا کنید.
مرحله8: پیشرفت کودک را نظارت کنید. اگر ضرورت داشت روش یا مواد را تعدیل دهید.
مرحله9: پیشرفت را ارزیابی کنید.
ازریابی تشخیصی:
1. تشخیص رسمی
2. تشخیص غیررسمی
ارزیابی فرد ناتوان در خواندن
آگاهی آوا شناختی:
1. تمییز شنیداری
2. تحلیل شنیداری
3. ترکیب صداها
ارزیابی دانشآموز فراتر از تراز مبتدی:
1. واژگان دیداری پایه
2. آگاهی واژنگاشتی
3. مهارتهای هجوم به واژه
4. اشتباه در بهرهگیری از سرنخها و بافتها
5. درک مطلب
معرفی مقاله
...