گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

اقدام پژوهی (پژوهش و توسعه فردی) | راه‌های درمان لکنت زبان

ضمن خدمت فرهنگیان آموزگاران تخصصی شغلی: آموزگاران ابتدائی فارسی و نگارش ابتدائی (روش تدریس، طرح درس و اقدام پژوهی) فروردین 1403

معلم موافق رایگان بودن است.

این فایل شامل کار پژوهشی با موضوع : "راه های درمان لکنت امیر" می باشد که در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان انجام پذیرفت.
تکلم و زبان جزء طبیعی زندگی روزمره ما شده اند. بی تردید یکی از نعمت های گرانقدر الهی،نعمت تکلم است.ازجمله نشانه ها و معیار های سنجش میزان هوش،مهارت های برقراری ارتباط اجتماعی،اعتماد به نفس،احساس و نگرش،مسعولیت پذیری، قدرت یادگیری،استدلال و منطقی،انتقال معلومات و اخلاق و هنر وسخن گفتن و مهارت کلامی اوست. بنابراین اگر در این حوزه آسیبی وجود داشته باشد،حتما ارتباط فردی دچار مشکل میشود.یکی از پیچیده ترین پدیده های اختلالات گفتاری عارضه ی لکنت زبان است که اصولا در دوران کودکی به ویژه در دوران پیش دبستانی ،به علل متعدد و ناشناخته ای به وجود می آید.لکنت زبان به دو صورت اولیه و ثانویه است.
در اولیه اشکال گفتار در ناحیه روانی گفتار است.که با تکرار کردن و با ایجاد مانع در صدا و بدون داشتن آگاهی و بدون هیچ نوع پریشانی و هیجان برای گویینده مشخص میشود.
در ثانویه اختلال غیر ارادی در ناحیه روانی گفتار است که همراه با هیجان میباشد که در این نوع لکنت انقباضات شدید عضلانی گفتاری به منظور اجتناب از تکرار شدید لغت دیده میشود.گاهی نیز ترکیبی از این دو نوع شکل لکنت دیده میشود)کاپلان و سادوک؛خلاصه روانپزشکی،65)
فرد مورد نظر ما امیر لکنت از نوع ثانویه را دارد که در ادامه به آن میپردازیم......


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

اقدام پژوهی (پژوهش و توسعه فردی) | راه‌های درمان لکنت زبان
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 16

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تحقیق و کنفرانس
بازدید : 11
ثبت شده در 1403/06/21