مقدمه
فصل اول : معرفی کتاب ریاضي اول ابتدایي
فصل دوم : تحلیل بعد ظاهری
1-2 جلد کتاب
2-2صفحه آرایی
1-2-2 قطع کتاب
2-2-2 فضای سفید
3-2-2 جنس و نوع کاغذ
4-2-2 صفحه
5-2-2 حاشیه
3-2 تصاویر گرافیکی
4-2 جداول
5-2 قلم و فونت
1-5-2 تراکم متن
2-5-2 ساختار محتوا
3-5-2پیوستگی متن
4-5-2 همسانی درونی
فصل سوم : تحلیل بعد محتوا
1-3 رویکرد برنامه درسی
1-1-3 رشد و توسعه ی فرآیند های ذهنی و عقلی
2-1-3 رشد فرآیندهای مسائل اجتماعی و فعالیت های مبتنی بر آن
3-1-3 توجه به نیازها و علای فراگیران
4-1-3 تاکید بر موضوعات علمی
5-1-3 رویکرد سیستمی یا نظامند
2-3 اهداف برنامه درسی
1-2-3 اهداف علمی آموزشی
2-2-3 اهداف اخلاقی
3-2-3 اهداف اعتقادی
4-2-3 اهداف فرهنگی و هنری
5-2-3 اهداف سیاسی
6-2-3 اهداف اجتماعی
7-2-3 اهداف اقتصادی
3-3 اصول حاکم بر برنامه درسی
1-3-3 نقش یادگیرنده
2-3-3 نقش معلم و خانواده
3-3-3 یادگیری و فعالسازی دانش آموز
4-3-3 دین محوری
5-3-3 تقویت هویت ملی
4-3 جدول توالی وسعت،مفاهیم و نگرش و مهارت ها
1-4-3 توالي
2-4-3 استمرار
3-4-3 وسعت
4-4-3 تعادل
5-3 روشهای یاددهی و یادگیری
1-5-3 روش سخنرانی
2-5-3 روش اکتشافی یا یادگیری اکتشافی
3-5-3 روش پرسش و پاسخ (سقراطی)
4-5-3 استفاده از روشهای سمعی – بصری
6-3 روشهای ارزشیابی
1-6-3 مشاهده(چک لیست،مقیاس درجه بندی و ...)
2-6-3 آزمون (کتبی و عملکردی)
3-6-3 پوشه کار
فصل چهارم : نقاط قوت و ضعف کتاب ریاضی اول ابتدایی
1-4 نقاط قوت
2-4 نقاط ضعف
فصل پنجم : بررسی اختصاصی تم 19 کتاب ریاضی اول ابتدایی
1-5 رویکرد برنامه درسی
1-1-5 رشد و توسعه فرآیندهای ذهنی و عقلی
2-1-5 رشد فرآیندهای مسائل اجتماعی و فعالیت های مبتنی بر آن
3-1-5 توجه به نیازها و علایق فراگیران
4-1-5 تاکید بر موضوعات علمی
5-1-5 رویکرد سیستمی یا نظامند
2-5 اهداف برنامه درسی
1-2-5 اهداف علمی و آموزشی
2-2-5 اهداف فرهنگی و هنری
3-2-5 اهداف اقتصادی
4-2-5 اهداف اخلاقی
5-2-5 اهداف اجتماعی
6-2-5 اهداف اعتقادی
7-2-5 اهداف سیاسی
3-5 بررسی تک تک صفحات تم 19
صفحه اول تم19 صف نانوایی
مفاهیم
نگرش
تم 19 – ص128
اهداف
روش تدریس
توصیه ها
تم 19 – صفحه 129
اهداف
روش تدریس
توصیه ها
تم 19 – صفحه 130
اهداف
روش تدریس
توصیه ها
تم 19 – صفحه 131
اهداف
روش تدریس
توصیه ها
تم 19 – صفحه 132
اهداف
روش تدریس
توصیه ها
تم 19 – صفحه 133
اهداف
روش تدریس
توصیه ها
4-5 پاسخ به چند سوال
1-4-5 آیا مطالب درس از توالی برخوردار است(یعنی از کل به جزء، از ساده به مشکل، از جزء به کل، بر اساس پیش نیاز)؟
2-4-5 آیا روش تدریس متناسب با مطلب درسی است؟ شما چه روش تدریسی را پیشنهاد میکنید؟
3-4-5 آیا مطالب درسی متناسب با ساخت شناختی یادگیرنده هست؟
4-4-5 آیا مطالب درسی متناسب با فرهنگ بومی و ملی دانش اموز است؟
5-4-5 ایا مباحث درسی تدریس شده در زندگی واقعی دانش اموز کاربرد دارد؟
6-4-5 آیا مبحث درسی تدریس شده در ادامه مبحث تدریس سال قبل می باشد؟
7-4-5 آیا مبحث و مطالب متناسب با ذوق و سلیقه دانش اموز است؟
8-4-5 آیا مباحث درسی باعث رشد مهارتهای حل مسئله، خلاقیت، تفکر انتقادی و ... میشود؟