تعداد نتایج : 841
اعلام برنامه امتحانات نهايي 1394
به گزارش گاما به نقل از سايت مركز سنجش آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهايي سال سوم متوسطه، پيش دانشگاهي در خرداد ماه 1394 اعلام شد. دانلود برنامه امتحانات نهايي خرداد ماه 1394
عوامل مؤثر بر فراگیری دانش آموزان
گاما - همه ساله تعداد قابل توجهی از كودكان دارای هوش متوسط و حتی بالا از نظر انجام تكالیف مدرسه دچار ضعف بوده و حتی مردود می شوند. به دلیل وجود درك افزاینده از اهمیت تعلیم و تربیت در پیشرفت آینده و حفظ جامعه هم مردم و هم اولیاء مدارس در مورد چنین شكست های تحصیلی دچار دلواپسی و نگرانی می شوند و در سراسر جهان برنامه های تحقیقاتی مفصلی صورت می گیرد. از سوی دیگر اخیراً فشاری كلی و عمومی بر مدارس وارد آمده كه همه شاگردان را برای تحصیلات دانشگاهی آماده سازند اعم از آنكه آنان تناسبی برای این طرح داشته یا نداشته باشند. در نتیجه این خطر پیش آمده است كه فشارهای تعلیماتی غیرعاقلانه، زخم ها و بلایای تحصیلی به مراتب بیشتری از گذشته ایجاد كنند. بسیاری عوامل ممكن است در نارسایی تحصیلی دخیل بوده…
تقویت مهارت برای تشخیص سوالات سخت و آسان در کنکور
همان گونه که ميدانيد سؤالات کنکور بر اساس يک ميزان چگالي سختي طراحي ميشود که اين ميزان به سه دسته سؤالات تقسيمبندي ميشود: سؤالات آسان، سؤالات متوسط و سؤالات سخت. پس تشخيص سؤالات مهارت فراشناختي لازم دارد. هر کس بايد اين مهارت را در خود تقويت کند تا بتواند به يک خودباوري برسد و شناخت خود را بالاببرد. يکي از عواملي که در تشخيص مؤثر و کليدي است، استفاده از منبعي است که قابل اندازهگيري و سؤالات آن استاندارد باشد. استفاده از سؤالات کنکور و سؤالات معلمان سراسر کشور را توصيه ميکنيم تا بتوانيد با آرامش بيشتري سؤالات را اولويتبندي کنيد و نقاط قوت و ضعف خود را در هرزيرموضوع به خوبي شناسايي و ساماندهي کنيد. يکي ديگر از عوامل براي افزايش اين مهارت، آرامش…
رمز های کاربردی ساده برای موفقیت در تست زنی کنکور سراسری سال 1394
دانش آموزان عزیز! آنچه در کنکور سرنوشت شما را رقم می زند تنها معلومات، دانش و استعداد شما نیست. در این مقاله دو عامل مهم و کاربردی را به شما معرفی می کنم که شاید تا کنون جایی به آنها برخورد نکرده باشید، اما این رمزها بر اساس تجربیات نگارنده طی آزمو ن های مختلف به دست آمده است و روشی کاملاً کاربردی و تجربه شده است. مدیریت آزمون و مدیریت زمان دو فاکتور بسیار موثر در نتیجه کنکور است. 1- مدیریت آزمون: سوالات در یک آزمون استاندارد از سه سطح ساده، متوسط و سخت تشکیل می شوند. حدود 20% سوالات هر آزمون ساده، 60% متوسط و 20% سخت است. بنابراین هر دانش آموز کنکوری باید به اصل این موضوع آگاه باشد و سپس روش هایی را برای تشخیص سطح سوال تمرین نماید. منظور از مدیریت آزمون آن است که یک دانش آموز با فرآیند…
بیست توصیه کلیدی برای موفقیت در کنکور سراسری سال 1394
توصیه های پیش رو بر اساس مطالعه ی منابع معتبر علمی و همچنین تجربیات چند سال اخیر نگارنده است که از نزدیک در یکی از دبیرستانهای نمونه ی شهر شیراز بدست آورده و شاهد موفقیت دانش آموزان در کسب رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی بوده است. توصیه های کلیدی عبارتند از: 1- توکل بر خدا : توکل یعنی اینکه تلاش و کوششت را بکن و تدبیر امور را به خدا بسپار. قرآن کریم می فرماید: «مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»؛ هر که اتکایش به خدا باشد، خدا برای او کافی است، «إنَّ اٌللهَ يُحِبُّ اٌلْمٌتَوَكِّلِينَ.» خداوند توکل کنندگان را دوست دارد. به هر حال با هر توانایی که دارید به خدا توکل کنید؛ به قول حافظ: تكيه بر تقوا و دانش در طريقت كافريست/ راهرو گر صد هنر دارد توكل بايدش.…
مهندسی روشهای مطالعاتی در نیمسال دوم
گاما- یکی از مهمترین کارهایی که در ابتدای نیمسال دوم باید انجام دهید اندیشیدن در مورد روشهای مطالعاتی است که در هر درس در نیمسال اول داشتهاید. 1- در مورد همهی درسهایی که موفق شدهاید یا نشدهاید روشهای مطالعاتی خود را یادداشت کنید. اگر در درسی در نیمسال اول موفق بودهاید حتماً روشی داشتهاید؛ پس بهخوبی در مورد نحوهی مطالعهی آن درسها فکر کنید . 2- روش درسهایی را هم که نتیجهی مطلوبی نگرفتهاید یادداشت کنید؛ زیرا روش داشتن بهتر از نداشتن است. شما با بررسیها و گفتوگوهایی که انجام میدهید میتوانید روش مطالعاتی…
دانلود پیک نوروزی پایه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان ویژه نوروز 96
دانلود پيك نوروزي پايه اول، دوم، سوم، چهارم،پنجم و ششم دبستان ويژه بهار 1395 پيك نوروزي پايه اول دبستان | ويژه بهار 1395 پيك نوروزي پايه اول دبستان | ويژه بهار 94 پيك نوروزي پايه دوم دبستان | ويژه بهار 1395 نمونه پيك نوروزي پايه دوم دبستان پيك نوروزي پايه سوم دبستان | ويژه بهار 1395 نمونه پيك نوروزي پايه سوم دبستان پيك نوروزي پايه چهارم دبستان | ويژه بهار 1395 پيك نوروزي پايه چهارم دبستان | بهار 94 اصفهان پيك نوروزي پايه پنجم دبستان | ويژه بهار 1395 پيك نوروزي پايه پنجم دبستان | بهار 94 اصفهان پيك نوروزي پايه ششم دبستان | ويژه بهار 1395 پيك نوروزي پايه ششم دبستان | بهار 94 اصفهان دانلود پیک هاي نوروزی بيشتر پایه های اول، دوم،…
كودكمان را چگونه عاشق ياد گرفتن كنيم؟
گاما- در نهایت ما می خواهیم کودکمان به یادگیری عشق بورزد. شور و شوق برای یادگیری کاملا متفاوت از مطالعه فقط برای کسب نمره و یا به خاطرلطفا گفتن والدین و معلم است. کسانی که در سنین پایین عشق به یادگیری را بدست می آورند و این روند در طول رندگییشان ادامه پیدا می کند عموما موفق تر و شادتر از کسانی هستند که به یادگیری علاقه ندارند. 9 نکته برای ایجاد عشق به یادگیری در کودکان: 1- با فرزندتان در باره چیزهایی که می خوانید یا می شنوید حرف بزنید، خصوصا چیزهایی که برای شما جالب است. از کودکتان بپرسید که چه احساسی در مورد مسائل مختلف مانند امور جاری ، روابط و ارزشها دارند. اجازه بدهید تا آنها بدون هیچ قضاوتی عقاید خودشان را داشته باشند.از فرزندتان بپرسید تا به شما کمک کنند که چرا آنها چنین احساسی…
مدارس تيزهوشان از ثبت نام تا ورود
گاما- به منظور شناسايي و جذب دانش آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامه تحصيل در دبيرستانهاي استعدادهاي درخشان، آزمون ورودي برگزا مي شود. ضوابط و شرايط ثبت نام داوطلبان در آزمون: 1- داشتن تابعيت ايراني اتباع غير ايراني در صورتي كه يكي از والدين آنها ايراني باشد مجاز به شركت در آزمون هستند. 2- كسب مقياس خيلي خوب در تمامي دروس و يا كسب مقياس خوب در حداكثر يك درس و خيلي خوب در ساير دروس در نوبت دوم پايه پنجم ابتدايي مواد درسي، تعداد و ضريب سوالات آزمون: 1- منابع، مواد درسي و تعداد و ضريب سوالات آزمون ورودي پايه هفتم دوره اول متوسطه و مدت زمان پاسخگويي به آنها، به شرح جدول ذيل مي باشد. رديف ماده درسي سوال ضريب پاسخگويي منابع طرح سوال 1 آموزش قرآن و هديههاي آسمان 10…
همه چيز درباره آزمون المپيادهاي علمي كشور
برگزار كننده آزمون: معاونت دانشپژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان؛ تنها مرجع برگزار کننده المپیادهای علمی دانش آموزی در کشور است. یکی از ارکان اصلی این باشگاه کمیتههای علمی متشکل از اساتید ممتاز دانشگاهها و دبیران با سابقه و مجرب آموزش و پرورش می باشد که جهت شناسایی دانشآموزان مستعد شرکت کننده در آزمونهای المپیاد، از تخصص، توان علمی و تجربه آنان بهره گرفته میشود و تمامی فرآیندهای مربوط به شناسایی و آموزش دانشآموزان در مراحل مختلف المپیاد جهت انتخاب تیمهای ملی تحت نظارت آنان انجام میپذیرد. مراحل آزمون: آزمونهاي مرحله اول المپيادهاي علمي كشور به صورت چند گزينهاي توسط مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش…