{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

مهندسی روش‌های مطالعاتی در نیم‌سال دوم

ثبت شده در: 1393/12/9 مشاهده: 94     دسته بندی: گزارش ها

گاما- یکی از مهم‌ترین کارهایی که در ابتدای نیم‌سال دوم باید انجام دهید اندیشیدن در مورد روش‌های مطالعاتی است که در هر درس در نیم‌سال اول داشته‌اید.

 

 

 

1-    در مورد همه‌ی درس‌ها‌یی که موفق شده‌اید یا نشده‌اید روش‌های مطالعاتی خود را یادداشت کنید. اگر در درسی در نیم‌سال اول موفق بوده‌اید حتماً روشی داشته‌اید؛ پس به‌خوبی در مورد نحوه‌ی مطالعه‌ی آن درس‌ها فکر کنید .

2-    روش درس‌هایی را هم که نتیجه‌ی مطلوبی نگرفته‌اید یادداشت کنید؛ زیرا روش داشتن بهتر از نداشتن است. شما با بررسی‌ها و گفت‌وگوهایی که انجام می‌دهید می‌توانید روش مطالعاتی خود را در این درس‌ها بهبود بخشید.

3-    به خاطر داشته باشید برای موفقیت در هر درسی روش‌های مختلفی وجود دارد. روش‌های مطالعاتی خود را در درس‌هایی که در نیم‌سال اول موفق بوده‌اید یادداشت کنید و آن‌ها را در نیم‌سال دوم در مورد همان درس‌ها ادامه دهید.

4-    روش‌های مطالعاتی درس‌هایی را که از یک جنس هستند به یکدیگر تعمیم دهید. مثلاً اگر در درسی که حفظی است موفق بوده‌اید در مورد درس دیگری که آن هم حفظی است  از آن روش مطالعاتی استفاده کنید.

5-    برای بهبود روش‌های مطالعاتی درس‌هایی که نتیجه‌ی کم‌تری در نیم‌سال اول گرفته‌اید می‌توانید از روش‌های مطالعاتی که در آن‌ها موفق‌تر هستید یا از قسمت کلکسیون روش‌های مطالعاتی در سایت استفاده کنید.

6-    اجرای عینی یک روش مطالعاتی ممکن است برای شما پاسخ‌گو نباشد پس روش‌های مطالعاتی افرادی که در آن درس موفق‌تر هستند، صحبت‌های مشاور خود و کلکسیون روش‌ها را بشنوید و ببینید و نکاتی را که مناسب شماست انتخاب کنید و روش مطالعاتی خود را بهبود بخشید