گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

افزايش دانش آموزان رشته تجربي نگران كننده است

ثبت شده در: 1393/12/25 مشاهده: 89     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

 معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش تعداد دانش آموزان رشته علوم تجربی هشدار داد .

 


به گزارش تيم رصد گاما به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای زرافشان گفت: افزایش بیش ازحد دانش‌آموزان رشته علوم تجربی باعث شده این دانش آموزان بخت کمتری برای قبولی درکنکور داشته باشند .
وی افزود : به عنوان مثال بخت قبولی در دانشگاه در گروه ریاضی 110 درصد است ولی بخاطر تعدد دانش آموزان در رشته تجربی ، شانس قبولی این دانش آموزان در دانشگاه ها به 50 درصد رسیده است .
وی با بیان اینکه با اجرای طرح توازن در دوره متوسطه ورود دانش آموزان به رشته تجربی کنترل می شود افزود : توسعه آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و هم اکنون 41 درصد دانش آموزان پایه دوم و سوم متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند .
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش همچنین مهمترین فعالیت این وزارتخانه در سال آینده را استقرار ساختار تحصیلی شش - سه - سه عنوان کرد و گفت : از سال تحصیلی آینده پایه دهم با ترکیب و محتوای جدید شروع به فعالیت خواهد کرد .
زرافشان نتایج اجرای طرح بسته حمایتی خرید خدمات آموزشی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : با اجرای این طرح مشکل تامین نیروی آموزشی در مناطقی که امکان تامین معلم نبود رفع شد و این طرح سال آینده هم ادامه می یابد .
معاون وزیر آموزش و پرورش امروز برای شرکت در مراسم تجلیل از دانش آموزان نخبه استان به سمنان آمده بود .