گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

جزییات ثبت نام در مدارس شاهد

ثبت شده در: 1395/02/26 مشاهده: 127     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- دستورالعمل ثبت‌نام مدارس شاهد به ادارات کل ارسال شده است و بر اساس آن ثبت‌نام در پایه اول از اول تا ۱۵ خرداد از طریق سامانه «سجا» انجام می گیرد.

  • دانش آموزان متوسطه اول و دوم نیز از اول تا ۱۵ تیر ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند و نتایج ثبت نام آنان ۱۶ تیر ماه اعلام می شود همچنین پس از تطبیق با سامانه سجا تا آخر تیرنتایج نهایی برای این دو مقطع نیز اعلام می شود. پس از طی مراحلی چون تأیید مدرسه، منطقه و استان در نهایت تا ابتدای مرداد ثبت‌نام‌ها قطعی و اسامی دانش آموزان در سامانه «سناد» ثبت خواهد شد.

  • بنیاد شهید موظف است هزینه سرانه و هزینه فوق برنامه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا را پرداخت کند. شهریه فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد نیز مشمول تخفیف ۴۰ درصدی و فرزندان جانبازان زیر ۲۰ درصد نیز از تخفیف شهریه ۲۰ درصدی برخوردار می شوند.

  • شهریه برای مقطع ابتدایی بین ۳۵۰ تا ۵۳۰ هزار تومان، هزینه شهریه متوسطه اول را بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و شهریه مقطع متوسطه دوم را بین ۴۸۰ تا ۷۸۰ هزار تومان است.

  • امتیاز ایثارگران و فرزندان شهدا افزایش پیدا کرده است و تا سال گذشته به ازای هر ماه برای رزمندگان ۱۵ امتیاز منظور می شد که امسال به ۳۰ امتیاز افزایش پیدا کرده است.

  • امسال کلیه فرزندان شهدا و جانبازان با هر درصد جانبازی و فرزندان شهدای مدافع حرم که در بنیاد شهید پرونده داشته باشند و در سیستم ثبت شده باشند به صورت آنلاین ثبت‌نام می شود. پس از آن اولویت با رزمندگان و سپس خانواده درجه ۲ آزادگان و ایثارگران است.

  • اگر ظرفیت خالی در برخی مناطق باقی مانده باشد اولویت با دانش آموزانی است که در مسابقات قرآن، مسابقات فرهنگی و هنری، ورزشی و علمی رتبه کسب کرده باشند.

  • تعداد هزار و ۳۴۷ مدرسه شاهد در سراسر کشور وجود دارد از این تعداد ۵۵۶ مدرسه ابتدایی، ۳۹۲ مدرسه متوسطه اول و ۳۹۹ مدرسه در متوسطه دوم هستند.

  • ظرفیت اسمی دانش آموزان در مقطع ابتدایی ۲۵ هزار و ۲۴ دانش آموز و در مقطع متوسطه اول ۳۳ هزار و ۹۳۴ دانش آموز است که مجموع آنها به ۵۹ هزار و ۱۳۸ نفر می رسد.