گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

پیشنهاد تدریس درس مدیریت بحران در مدارس

ثبت شده در: 1394/12/16 مشاهده: 95     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان مدیریت بحران کشور و پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله پیشنهاد تدریس درس مدیریت بحران در مدارس داده شد.

به گزارش گاما به نقل از فارس با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و همین‌ طور محمدکاظم جعفری رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله تفاهمنامه‌ مابین سازمان مدیریت بحران کشور و پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله امضا شد.

در ابتدای این جلسه بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی از دستگاه‌هایی که به خوبی می‌تواند با مدیریت بحران همکاری داشته باشد و تا کنون نیز این همکاری بوده پژوهشگاه زلزله‌شناسی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه زلزله‌شناسی در حوزه مطالعات و پژوهش‌های لازم در زمینه مدیریت بحران می‌تواند همکاری‌های لازم را داشته باشد.

سعیدی خاطر نشان کرد: در حوزه پیشگیری بر اساس این تفاهمنامه کارگروه‌های تخصصی تشکیل و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه عملکرد دستگاه‌های مختلف در بحث اجرای قوانین مدیریت بحران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: در حوزه ایمن‌سازی مدارس نیز می‌توانیم بر اساس این تفاهمنامه مانورهایی برگزار کنیم.

وی از درس مدیریت بحران در مدارس کشور خبر داد و گفت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام شده است و درس مدیریت بحران جزو دروس اختیاری و یا عمومی در مدارس قرار می‌گیرد که البته در این زمینه نیز پژوهشگاه زلزله‌شناسی می‌تواند سرفصل‌هایی را عنوان کند.

در ادامه این جلسه، محمدکاظم جعفری رئیس پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله افزود: قبل از امضا این تفاهمنامه همکاری‌های مابین سازمان مدیریت بحران و پژوهشگاه زلزله‌شناسی وجود داشته است و با امضا تفاهمنامه این همکاری‌های محکم‌تر می‌شود.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور نیز بیان داشت: مدیریت بحران امروز یک علم است و بدون این علم کارها به کندی پیش می‌رود و یا ناقص می‌ماند.

وی افزود: لذا باید از علم در مدیریت بحران و ظرفیت‌های لازم استفاده کرد تا در هنگام حوادث طبیعی که خبر نمی‌کند کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی را داشته باشیم.

نجار افزود: امروزه مهمترین حادثه کشور ما زلزله است که در صورت وقوع بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا امیدواریم با اقدامات علمی بتوانیم از گستردگی حوادث جلوگیری کنیم.