گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

دیدار وزیر آموزش و پرورش با مدیرکل آیسسکو در باکو

ثبت شده در: 1394/09/6 مشاهده: 123     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- سفارت کشورمان در باکو اعلام کرد: مدیرکل سازمان آیسسکو در دیدار با وزیر آموزش و پرورش کشورمان از همکاری‌های مفید و موثر ایران با این سازمان ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گاما به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار که در حاشیه برگزاری دوازدهمین اجلاس دو روزه کنفرانس عمومی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی در باکو انجام شد، التویجری از وجود اختلاف در میان کشورهای مسلمان ابراز نگرانی کرد و افزود: در سایه گفتمان اعتدال باید ریشه اختلاف در امت اسلامی خشک شود.

وی خطر افراط‌گرایی و تروریسم را یک آسیب جدی برای جامعه بشریت دانست و گفت: یکی از اهداف فرهنگی و آموزشی شورای اجرایی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی مقابله با تندروی و خروج از اعتدال است.

مدیر کل سازمان آیسسکو ابراز امیدواری کرد که دفتر آیسسکو در تهران بتواند نقش موثری در تقویت همکاری‌های منطقه‌یی این سازمان داشته باشد.

در این دیدار که محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان و خلیل الله بابالو، قائم مقام وزیر و رییس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، علی‌اصغر فانی اراده جدی ایران برای تداوم همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی با آیسسکو را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و اعتدال به دنبال استقرار برادری و مودت در میان کشورهای اسلامی است.

او مذاکره برای دستیابی به تفاهم و اتفاق نظر را یکی از سیاست‌های ایران دانست و با اشاره به موفقیت کشورمان در موضع برجام افزود: پرهیز از جنگ و حل مشکلات از طریق مذاکره و به‌صورت مسالمت‌آمیز می‌تواند الگوی خوبی برای جهان اسلام باشد.

فانی با دعوت از مدیرکل سازمان بین المللی آیسسکو برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد که این سفر در تقویت مناسبات تهران و آیسسکو موثر باشد.