{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

راه‌های کاهش اضطراب در کنکور/ صبحانه مقوی فراموش نشود

ثبت شده در: 1394/03/20 مشاهده: 59     دسته بندی: گزارش ها

گاما- دکتری مدیریت آموزشی با اشاره به راه‌های کاهش اضطراب در شب و روز کنکور، گفت: داوطلبان صبح کنکور باید ورزش ۱۵ دقیقه‌ای داشته و صبحانه مقوی میل کنند.

به گزارش گاما به نقل از فارس، امیرحسین محمودی دکتری مدیریت آموزشی  در پاسخ به این پرسش که «راه‌های کاهش اضطراب شب و روز کنکور چیست؟»‌ اظهار داشت:‌ همه داوطلبان کنکور مدت زیادی برنامه‌ریزی کرده و زحمت کشیده‌اند و در حال حاضر زمانی است که می‌خواهند از زحمات خود نتیجه بگیرند و آنچه که مهم است این است که می‌خواهند آن مباحثی را که مطالعه کرده‌اند را منتقل کنند و این نیاز به خود مدیریتی دارد و اگر خودمدیریتی درست انجام شود فرد می‌تواند نتیجه خوبی کسب کند.

وی ادامه داد: داوطلبان باید سعی کنند شب قبل از امتحان سراغ مطالعه نروند و اجازه دهند حافظه استراحت کند و تغذیه مناسب در این خصوص بسیار کمک می‌کند.

محمودی بابیان اینکه یکی از نکاتی که باعث استرس می‌شود این است که صبح امتحان داوطلب شروع به جمع‌آوری وسایل خود می‌کند،افزود: توصیه می‌کنم شب قبل از امتحان مدارک و ملزومات خود مانند مداد تست‌زنی و ساعت را آماده کنند.

دکترای مدیریت آموزشی یادآور شد: داوطلبان باید شب امتحان استراحت کامل داشته باشند و از روز قبل محل برگزاری امتحان را شناسایی کنند تا استرس کمتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در صبح امتحان کنکور ورزش و نرمش 15 دقیقه‌ای بسیار کمک‌کننده است، گفت: داوطلبان باید صبحانه مقوی میل کنند و نیم ساعت قبل از بسته شدن درب‌های محل آزمون حضور پیدا کنند.

محمودی تصریح کرد: داوطلبان باید متناسب با زمان در اختیار خود برنامه‌ریزی کنند و تست‌ها را مرور کرده و پاسخ دهند؛ نباید خود را درگیر تستی کنند که دچار شک هستند و توصیه می‌شود اگر در دادن پاسخی قطعیت نداشتند،  از تست دوری کنند و آن را علامت نزنند.

دکترای مدیریت آموزشی خاطرنشان کرد: داوطلبان در مرور مجدد می‌توانند به تست‌های علامت‌زده پاسخ دهند و باید عبارت هر تست و 4 گزینه آن را کاملاً مطالعه کنند و سعی کنند هنگام تست زدن آرامش خود را حفظ کنند تا آزمون خوبی را پشت سر بگذارند.