گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ششم ابتدایی حذف نمی شود/ارزیابی مقطع متوسطه با نمره

ثبت شده در: 1394/02/20 مشاهده: 100     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

به گزارش تیم رصد گاما به نقل از مهر؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پایه ششم ابتدایی در مدارس حذف نخواهد شد.

صابر سپهری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به نگرانی والدین از حذف پایه ششم ابتدایی و تغییر مجدد سیستم آموزشی، تصریح کرد: طرحی مبنی بر حذف نداریم.

وی افزود: در حال حاضر سیستم آموزشی ۳-۳-۳-۳ دنبال می شود و خود دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله تقسیم شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان دلیل این تقسیم بندی را نحوه ارزیابی دانش آموز عنوان کرد و گفت: بر اساس سیاست های جدید وزارت آموزش و پرورش ارزیابی دانش آموز در دوره سه ساله اول ابتدایی به صورت کیفی و در دوره دوم به صورت کمی یعنی بر اساس نمره خواهد بود.

سپهری تاکید دارد که این تقسیم بندی بر اساس تجربیات و مطالعات انجام شده و به نظر می رسد نمره درکلاش چهارم به بعد ارزیابی مناسب تری است و خروجی مطلوبی دارد.

این مسئول با اشاره به حذف دوره راهنمایی، اضافه کرد: ادامه تحصیل دانش آموز بعد از کلاس ششم در مقطع متوسطه خواهد بود که باز در دو دوره سه ساله تقسیم بندی می شود.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان سال تحصیلی آینده برای اولین بار این طرح در استان اجرا می شود و دانش آموزان با تبعیت از سیستم ذکر شده تحصیل خواهند کرد.

وی گفت: در این سیستم مقطع تحصیلی پیش دانشگاهی نخواهیم داشت و دانش آموز بعد از دوره متوسطه فارغ التحصیل می شود.

سپهری از آماده سازی مدارس و مربیان آموزشی برای پیاده سازی این سیستم آموزشی در استان خبر داد و گفت: در خصوص کتاب، معلم و مدرسه آمادگی کافی برای اجرای این سیستم را داریم.