{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

برای فرزندان خود به جای تبلت، توپ بخرید!

ثبت شده در: 1394/02/9 مشاهده: 78     دسته بندی: گزارش ها

برای فرزندتان، به جای تبلت توپ بخرید

به گزارش فرهنگ نیوز، مؤید علویان، رئیس شبکه هپاتیت کشور از ابتلای ۷ درصد دانش‌آموزان به کبد چرب خبر داد و گفت: والدین باید به جای تبلت که باعث کم تحرکی دانش آموزان می‌شود، برای کودکان خود توپ بخرند تا این کودکان مبتلا به کبد چرب نشوند.

وی از رسانه‌ها و سایر اقشار جامعه برای شناسایی مبتلایان به انواع هپاتیت درخواست کمک کرد و گفت: درست است که جوان بودن برای یک کشور فرصت تلقی می‌شود، اما گاهی تبدیل به تهدید می‌شود، چرا که جوان رفتار پرخطر دارد و با این رفتار، بیماری را شیوع می‌دهد.

وی تأکید کرد: با اجرای برنامه‌های پیشگیری و درمان هپاتیت C به طور قطع تا 20 سال آینده دیگر در کشور مبتلایی به هپاتیت C نخواهیم داشت همینطور افراد مبتلا به هپاتیت B نیز افراد بالای 45 سال خواهند بود.

علویان ادامه داد: اکنون مردم به غذای آماده و فست‌فودها گرایش پیدا کردند و دست من فوق‌تخصص در زمینه هشدار به آنها بسیار بسته‌تر از رسانه‌ها است و این وظیفه رسانه‌ها را سنگین می‌کند که به مردم آموزش‌های لازم را بدهد.

وی یادآور شد: مردم باید بدانند که از روغن کنجد و زیتون استفاده کنند و مصرف قند و شکر را کاهش داده و به جای آن میوه، سبزی و ماهی بخورند.

رئیس شبکه هپاتیت کشور در مورد آموزش گروه‌های پرخطر گفت: اگر ما یک خانمی که رفتار پرخطر دارد را به درستی آموزش دهیم، این فرد ضمن اینکه می‌تواند جلوی رفتار پرخطر خود را بگیرد، روی همنوعان خود که رفتار پرخطر دارند، تأثیرگذار می‌شود و خیلی راحت می‌تواند آنها را آموزش دهد.