مقاله بررسی علل عدم تمایل دانش آموزان دوره دوم متوسطه به یادگیری درس تاریخ با تاکید بر پایه دوازدهم انسانی در درس تاریخ ایران وجهان
مقاله پذیرفته شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی علوم اجتماعی علوم تربیتی وفلسفه
چکیده :
تاريخ هر ملتي، نمادي از هويت آنان است كه در شكلگيري شخصيت جوانانش، نقش اساسي خواهد داشت. تاريخ يكي از مهمترين مآخذ تعليم و تربيت براي انسانهاست وهيچ قسمتي از فرهنگ يك جامعه به اندازهي تاريخ در هويت بخشي موثر نيست . عموماً كتب درسي تاريخ ، هميشه مملو از نام ها و اسامي پادشاهان ، وزيران ، سلسله ها و وقايعي است كه دانش آموزان بايد آنرا بخوانند و حفظ نمايند. در نتيجه عملاً در كلاسهاي تاريخ كاري جز بالا بردن سطح محفوظات انجام نمي گيرد و نقش معلم ، در حد داستان گويي و نقالي خلاصه مي شود. پژوهنده نيز طي سالها تجربه بخوبي درك نموده كه دانش آموزان بطور كلي علاقه اي به درس تاريخ و كلاس تاريخ ندارند ،با اين كار سعي مي كند راههايي جهت ايجاد علاقه و شوق در دانش آموزان ايجاد كند ، تا اين مشكل بزرگ را در كلاس درس مرتفع سازد.
کلمات کلیدی:
تاریخ ، دوره دوم متوسطه ، دبیر ، پایه دوازدهم .
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.