گاما رو نصب کن!
پربازدیدها: #{{ tag.title }}
مقاله پذیرفته شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی علوم اجتماعی علوم تربیتی وفلسفه
چکیده :
تاريخ هر ملتي، نمادي از هويت آنان است كه در شكلگيري شخصيت جوانانش، نقش اساسي خواهد داشت. تاريخ يكي از مهمترين مآخذ تعليم و تربيت براي انسانهاست وهيچ قسمتي از فرهنگ يك جامعه به اندازهي تاريخ در هويت بخشي موثر نيست . عموماً كتب درسي تاريخ ، هميشه مملو از نام ها و اسامي پادشاهان ، وزيران ، سلسله ها و وقايعي است كه دانش آموزان بايد آنرا بخوانند و حفظ نمايند. در نتيجه عملاً در كلاسهاي تاريخ كاري جز بالا بردن سطح محفوظات انجام نمي گيرد و نقش معلم ، در حد داستان گويي و نقالي خلاصه مي شود. پژوهنده نيز طي سالها تجربه بخوبي درك نموده كه دانش آموزان بطور كلي علاقه اي به درس تاريخ و كلاس تاريخ ندارند ،با اين كار سعي مي كند راههايي جهت ايجاد علاقه و شوق در دانش آموزان ايجاد كند ، تا اين مشكل بزرگ را در كلاس درس مرتفع سازد.
کلمات کلیدی:
تاریخ ، دوره دوم متوسطه ، دبیر ، پایه دوازدهم .
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.