طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی پنجم دبستان | درس 5: جمعیت ایران                            
                            
                            
                            
                                                                        روشهای تدریس: پرسش و پاسخ، نمایشی (استفاده از پاورپوینت)، مشارکتی، سخنرانی (توضیحی)
الگوی تدریس: ساختن گرا
اهداف کلی: آشنایی با مفهوم جمعیت و مزایای افزایش جمعیت.
اهداف جزئی: 
شناختی: 
1-آشنایی دانش آموزان با مفهوم پراکندگی جمعیت.
2-آشنایی دانش آموزان با مفهوم مهاجرت.
3-آشنایی دانش آموزان با مفهوم جمعیت.
4-توانایی مقایسه جمعیت به وسیله نمودارها.
5-آشنایی با نواحی مختلف کشور و تعداد جمعیت درآن.
مهارتی :
1-دانش آموز باید بتواند مفهوم مهاجرت را تعریف کند و علل آن را بیان کند.
2-تعریف مفهوم پراکندگی جمعیت و ارائه دلایل پراکندگی جمعیت.
3-دانش آموز باید بتواند حدس بزند جمعیت شهر یا روستای او چقدر است .
4-دانش آموز بتواند تعداد جمعیت را در دهههای گذشته و حال مقایسه کند. 
عاطفی:
1-ایجاد مسئولیت در بین دانش آموزان از طریق انجام کارهای گروهی.
2-تقویت روحیه مشارکت از طریق تدریس گروهی. 
                                
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
 
                        
                        
                        باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
 
     
                                         حسین خسروی فارسانی
                                            حسین خسروی فارسانی                                        

 
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                    