پاسخ سوالات دستور کار و توسعه و کاربرد آزمایشگاه علوم تجربی (2) یازدهم | آزمایش های مربی (9 تا 15) و آزمایش های کاوشگری (آزمایش 15 تا 27)
مناسب برای رشته های:
- علوم تجربی
- علوم ریاضی
آزمایش های مربی:
9: برهم کنش بارهای الکتریکی
10: نمایش میدان الکتریکی
11: مداد نورافشان
12: آهنربا و جریان الکتریکی
13: حلقه پَرّان
14: قطار مغناطیسی
15: مولد جریان برق
آزمایش های کاوشگری:
15: چگونه یک الکتروسکوپ ساده و حساس بسازیم؟
16: بارهایی که به یک جسم رسانا داده میشود، کجا میروند؟
17: چگالی سطحی بار الکتریکی در کدام قسمتهای رسانا بیشتر است؟
18: چگونه یک موتور الکتروستاتیک بسازیم؟
19: چگونه دمای تقریبی سیم درون لامپ روشن را به دست آوریم؟
20: مقاومتهای متغیر وابسته، چه نقشی در مدارها دارند؟
21: باتریهای با نیروی محرکه یکسان، چه تفاوتی با هم دارند؟
22: چگونه آهنربا درست کنیم و خاصیت مغناطیسی آن را از بین ببریم؟
23: چگونه یک موتور الکتریکی ساده بسازیم؟
24: چگونه یک بلندگوی ساده بسازیم؟
25: مواد از نظر مغناطیسی چه ویژگیهایی دارند؟
26: سازوکار مبدلهای الکتریکی چگونه است؟
27: چگونه انرژی الکتریکی را بدون سیم انتقال دهیم؟
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.