گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

متن درس و پاسخ فعّالیت های درس 5: برنامه نویسی با اسکرچ

دبستان ششم کاروفناوری (آزمایشی) آبان 1404

آشنایی با محیط برنامه‌نویسی اسکرچ:
دانش‌آموز بتواند محیط برنامه اسکرچ را شناسایی کرده و بخش‌های مختلف آن مانند ناحیه صحنه، بلوک‌ها و ناحیه کدنویسی را توضیح دهد.
درک مفهوم الگوریتم و دستورهای گام‌به‌گام:
دانش‌آموز بتواند برای حل یک مسئله ساده، مجموعه‌ای از دستورهای منطقی و مرحله‌به‌مرحله طراحی کند.
ساخت یک برنامه ساده در اسکرچ:
دانش‌آموز بتواند با استفاده از بلوک‌های حرکتی، گفتاری و کنترلی، یک برنامه ساده (مثلاً حرکت شخصیت یا گفت‌وگو) بسازد.
به‌کارگیری منطق شرطی و تکرار در برنامه:
دانش‌آموز بتواند از دستورهای شرطی (اگر... آنگاه...) و تکرار (تا وقتی...) برای کنترل رفتار کاراکترها استفاده کند.
تقویت تفکر محاسباتی و خلاقیت:
دانش‌آموز بتواند با ترکیب دستورات مختلف، ایده‌های خلاقانه خود را در قالب یک بازی یا انیمیشن کوچک پیاده‌سازی کند.
کار گروهی و اشتراک‌گذاری پروژه‌ها:
دانش‌آموز بتواند با همکاری هم‌کلاسی‌ها، یک پروژه ساده گروهی در اسکرچ طراحی کرده و نتایج کار خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

متن درس و پاسخ فعّالیت های درس 5: برنامه نویسی با اسکرچ
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 18

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : راهنمای گام به گام
بازدید : 142
بروزرسانی شده در 1404/07/30