سوالات امتحان پودمان 3 کتاب دانش فنی پایه رشته شبکه و نرم افزار: حل مسئله و الگوریتم و فلوچارت
هدف کلی: هنرجو قادر به تحلیل و حل مسائل مختلف با استفاده از طراحی الگوریتمهای مناسب و ترسیم فلوچارتهای استاندارد باشد و مهارت تفکر الگوریتمی را در مسائل دنیای واقعی به کار گیرد.
اهداف رفتاری:
پس از پایان این پودمان، از هنرجو انتظار میرود که بتواند:
1. مفهوم مسئله را تعریف کرده و اجزای اصلی آن (ورودی، خروجی، محدودیتها) را مشخص کند.
2. با استفاده از روشهای ساختاریافته مانند “پولیا“، برای مسائل ساده نقشه حل طراحی کند.
3. مفهوم الگوریتم را توضیح داده و برای مسائل ساده، الگوریتم بنویسد.
4. نمادهای استاندارد فلوچارت را شناسایی کرده و الگوریتمهای طراحی شده را به فلوچارت تبدیل کند.
5. از ساختارهای شرطی (If) و حلقههای تکرار (Loop) در الگوریتم و فلوچارت به درستی استفاده کند.
6. مفهوم متغیرها و انواع دادههای اصلی را درک کرده و در حل مسائل به کار گیرد.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.