ارزشیابی آغازین درس ریاضی 2 رشته علوم تجربی دبیرستان المهدی
شناسایی پیشدانستهها
بررسی اینکه دانشآموزان مطالب سالهای قبل (بهویژه پایه دهم) را تا چه حد به خاطر دارند.
یافتن نقاط ضعف و قوت
مشخص کردن اینکه کدام مباحث برای اکثر دانشآموزان دشوار است تا معلم در تدریس روی آنها تأکید بیشتری داشته باشد.
برنامهریزی تدریس
کمک به معلم برای تنظیم روشها و سرعت تدریس متناسب با سطح کلاس.
ایجاد انگیزه و حساسیت در دانشآموزان
دانشآموزان متوجه میشوند که باید پایهها را مرور کنند و برای یادگیری مطالب جدید آماده باشند.
ارزشیابی توصیفی، نه نمرهای
هدف اصلی، گرفتن نمره نیست؛ بلکه به دست آوردن تصویری از وضعیت کلی کلاس است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.