کارنمای معلمی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان رشته دبیری شیمی دوره کارشناسی پیوسته
چکیده
پروژه من مربوط به مشاهدات و تجربیاتی است که طی چهارسال در دانشگاه فرهنگیان همدان برایم به دست آمده است .و سعی کردم مختصری از تفکراتم نسبت به شغل معلمی قبل و بعد از ورود به دانشگاه بحث کنم و همچنین بعضی از موضوعاتی که در حین کارورزی¬ها و طی چهار سال دانشگاه برایم جالب آمد و به نوعی می¬توانند بر روی جریان آموزشی دانش¬آموزان بیشتر تاثیر بگذرانند از جمله معلم ، خانواده و امکانات مدرسه بحث¬هایی را با استفاده از تجربیات خودم و کتاب¬های مختلف و سایت¬های معتبر مطرح کرده¬ام .
بهترین نسل¬ها و آماده¬ترین آن¬ها برای تعلیم و تربیت در اختیار آموزش و پرورش است.پایه اول شخصیت انسان¬ها در سنین نوجوانی و آغاز جوانی در اختیار آموزش و پرورش است.ثروت اصلی هر ملتی نیروی انسانی آن است آموزش و پرورش این ثروت را از بالقوه به بالفعل در¬می¬آورد. اعتقاد به مساله تعلیم و تربیت یک اعتقاد عمیق و بنیانی و اصولی است.آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است. دکتر هایم گینات وقتی معلم جوانی بوده به این مطلب اشاره می¬¬کند:من به این نتیجه رسیدم که من عامل تصمیم گیرنده در کلاس هستم و این برخورد شخصی من است که جو خاصی به وجود می¬آورد.من به عنوان یک معلم دارای قدرت شگرفی هستم و می¬توانم زندگی یک کودک را تیره و تار یا پر از سرور سازم.
از عوامل مختلف تاثیرگذار براین شغل ائم از محیط کلاسی ، اقتصاد و محیط اجتماعی سخن به میان آمده است و همچنین به عواملی که می¬توانند به عنوان نقاط قوت و ضعف معلم محسوب شوند اشاره¬ای شده است .
کلید واژه¬ها: دانشگاه فرهنگیان ، معلم ، کارورزی ، محیط کلاسی ، محیط اجتماعی
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.