اقدام پژوهی: چگونه توانستم مشکل خواندن دانش آموزم را برطرف کنم؟
خواندن یکی از پیشرفته ترین وپیچیده ترین توانایی های ذهنی انسان است که به نوعی از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است.کیفیت وبازدهی خواندن ومطالعه به میزان اصلاح روشهای آموخته شده در دوران ابتدایی بستگی دارد. خواندن یک مهارت ذاتی نیست بلکه مهارتی است که باید یاد گرفته شود و بایستی از همان دوران ابتدایی به کودک به شیوه ی صحیح یاد داد تا بتواند در آینده بهتر بخواند و یاد بگیرد. اما اگربه این امر مهم توجه نشود مشکلات زیادی را در آینده کودک به همراه خواهد داشت.)پورشافعی. 1370)
وقتی برای کارورزی به مدرسه رفتم، در کلاس سوم با دانش آموزی مواجه شدم که دچار اختلال در خواندن بود . رفتاری هایی از خود نشان می داد که نمی توانست به خوبی بخواند. او همچنین نمی توانست حروف را به خوبی ترکیب کند و همچنین خط ناخوانا داشت.
انگیزه من به عنوان یک اقدام پژوه این بود که در حد توان خودم مشکلات خواندن مربوط به این دانش آموز (آرمان) را برطرف کنم و وبا این که به اندازه دیگردانش آموزان وهم کلاسی های خود تلاش می کند پیشرفت مورد انتظار را داشته باشد.
در این اقدام پژوهی سعی کرده ام ابتدا به بررسی مشکلات و موانع خواندن که دانش آموز با آنها مواجه بود،بپردازم سپس با استفاده از روش هایی که درمقالات ، کتاب های مختلف مطرح شده وهم چنین تجربیات معلم راهنمای کارورزی در حد توان خودم مشکلات خواند این دانش آموز(آرمان) را برطرف کنم.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.