آزمون پودمان 4 کتاب نصب و راه اندازی سیستم های رایانه ای هنرستان: مونتاژ رایانه
اهدف رفتاری آموزشی آزمون برای پودمان مونتاژ رایانه
1. شناسایی قطعات اصلی سختافزاری:
دانشآموز قادر به تشخیص و نامگذاری قطعات کلیدی رایانه (مانند پردازنده، حافظه RAM، برد اصلی و منبع تغذیه) بر اساس تصاویر یا توصیفات فنی خواهد بود.
2. تبیین عملکرد اجزای سختافزاری:
دانشآموز بتواند وظایف هر یک از قطعات (نظیر کارت گرافیک، سیستم خنککننده و BIOS) و ارتباط آنها با یکدیگر را بهطور دقیق تشریح کند.
3. ارزیابی سازگاری قطعات:
دانشآموز توانایی تشخیص معیارهای سازگاری بین قطعات (از جمله تطابق سوکت پردازنده با برد اصلی، نوع حافظه با بانکهای حافظه و ولتاژ منبع تغذیه با نیاز قطعات) را دارا خواهد بود.
4. کاربرد مفاهیم پایه فنی:
دانشآموز قادر به اعمال مفاهیم اساسی مانند ولتاژ، فرکانس کاری و معماری حافظه در انتخاب و پیکربندی قطعات سختافزاری است.
5. انجام تنظیمات اولیه در BIOS/UEFI:
دانشآموز توانایی پیکربندی تنظیمات پایهای نظیر تعیین تاریخ و ساعت سیستم، اولویت بوت و مدیریت گذرواژه را در محیط BIOS/UEFI دارد.
6. انتخاب قطعات مبتنی بر نیاز کاربر:
دانشآموز میتواند بر اساس نیازهای مشخص (مانند پردازش گرافیکی، ذخیرهسازی دادهها یا مصرف انرژی بهینه)، قطعات مناسب را انتخاب و دلایل فنی انتخاب خود را ارائه دهد.
7. رعایت اصول ایمنی و زیستمحیطی:
دانشآموز ملاحظات ایمنی (استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش ضدالکتریسیته) و معیارهای زیستمحیطی (انتخاب قطعات کممصرف و قابل بازیافت) را در فرایند مونتاژ رعایت میکند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.