نمونه سؤال فصل 4: نام ها و یادها | فارسی نهم مدرسه قائم
با توجه به مفاهیم موجود در فصل چهار این آزمون طراحی شده است و شامل معنی کردن شعر و نثر، معنی واژگان، درک مطلب، دانش ادبی، دانش زبان، تاریخ ادبیات و املاء است.
از فعالیت های نوشتاری کتاب سؤالات مشابه طراحی شده است.
هدف آزمون تثبیت مفاهیم آموخته شده از فصل چهار است.
چکیده اهداف و سؤالات اصلی:
تحلیل و تفسیر مفاهیم شعری و نثری با تأکید بر درک پیامهای اخلاقی و ادبی
معنی واژگان ادبی و تاریخی در متن و کاربرد آنها در جملات
درک مطلب از عبارات و اشعار، شناسایی مفهوم تاریخی و فرهنگی متنها
تشخیص روابط معنایی واژگان (مترادف، متضاد، همخانواده، همآوا) و استفاده از جمعهای مختلف
بررسی آرایههای ادبی نظیر تشبیه، کنایه، تضاد، و تلمیح در متنها
تحلیل ساختاری افعال از نظر زمان، نوع، شمار، و شخص و شناسایی وابستهها در گروههای اسمی
شناخت آثار ادبی و تاریخ نگارش آنها با تمرکز بر نام نویسندگان و دورههای تاریخی
تصحیح اشتباهات املایی در متنها و درک کاربرد صحیح واژگان
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.