آزمون سنجش کتاب روانشناسی درس 1 و 2
- مفاهیم رشد: رشد جسمانی، شناختی، هیجانی و اخلاقی؛ مراحل رشد از طفولیت تا پیری؛ تأثیر عوامل محیطی و وراثت.
- فرایندهای شناختی: ادراک، توجه، حافظه، تفکر و پردازش اطلاعات؛ شناخت پایه و شناخت عالی؛ چالشهای شناختی نوجوانان.
- روشهای علمی: فرضیه، تعریف عملیاتی، تکرارپذیری؛ جمعآوری اطلاعات از طریق مشاهده، پرسشنامه، مصاحبه.
- اهداف روانشناسی: توصیف، تبیین، پیشبینی، کنترل رفتار؛ شاخه روانشناسی رشد و بررسی تغییرات زندگی.
- مراحل رشد در اسلام: سه مرحله (7 سال اول، 7 سال دوم، 7 سال سوم)؛ آزاد بودن، آموزش ارزشها، مشاوره و همفکری.
- چالشهای روانشناسی: دشواری در پیشبینی و کنترل به دلیل پیچیدگی رفتارها و فرایندهای ذهنی.
- رفتارهای زیستی: رشد اولیه، رسش، تأثیر تغذیه و عوامل وراثتی بر رفتار.
- تغییرات نوجوانی: بلوغ جسمانی، بحرانهای شخصی، فرضیهسازی شناختی، رشد درک اخلاقی، استقلال و خودمختاری.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.