آزمون مفهومی درس 1 و 2 و 3 فلسفه 1 یازدهم انسانی دبیرستان حضرت فاطمه
برخی از انتظارات آموزشی مورد ارزیابی در این آزمون به شرح زیر هستند:
تشخیص درستی یا نادرستی مفاهیم فلسفی: دانشآموزان باید توانایی تشخیص مفاهیم فلسفی صحیح از نادرست را داشته باشند. این بخش به بررسی استدلالها، کاربرد مغالطهها و مفاهیم مهم مانند تمثیل غار افلاطون میپردازد.
تکمیل مفاهیم کلیدی: در این قسمت، هدف آزمون این است که دانشآموزان بتوانند جای خالی جملات را با کلمات و مفاهیم فلسفی درست پر کنند. این بخش نشاندهنده درک مفاهیم اساسی مانند تفکر، فلسفههای مضاف، و شناخت فلسفه است.
انتخاب گزینه صحیح: در این بخش، دانشآموزان باید با انتخاب گزینههای صحیح به پرسشهایی در زمینههایی مانند نقش فلسفه در علوم انسانی و اجتماعی، تفکر سقراطی و تمثیل غار افلاطون پاسخ دهند. این بخش به سنجش دقت و درک دانشآموزان از موضوعات مختلف فلسفی میپردازد.
ارتباط مفاهیم فلسفی: این قسمت به توانایی دانشآموزان در ارتباط دادن مفاهیم مرتبط با فلسفه، مانند فیلوسوفیا و سوفیستها، میپردازد و از آنها میخواهد که مفاهیم درست را به یکدیگر مرتبط کنند.
تحلیل و پاسخهای کوتاه: دانشآموزان باید بتوانند به سؤالات کوتاهی که از آنها خواسته میشود پاسخ دهند، این سؤالات به بررسی توانایی درک و بیان نظرات فلسفی مختصر در موضوعات مختلف مانند مبانی فلسفه، معرفتشناسی و دیدگاههای فیلسوفان بزرگ پرداخته است.
پاسخهای تحلیلی کامل: در این بخش دانشآموزان باید به طور مفصل به سؤالات مهم فلسفی پاسخ دهند، از جمله بررسی تفاوت فلسفه با سایر علوم و تأثیر فلسفه بر روانشناسی. این سؤالات به تحلیل عمیقتری نیاز دارند و هدفشان سنجش توانایی دانشآموزان در بیان و دفاع از دیدگاههای فلسفی است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.