گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

فارسی (2) 1403/07/23

آزمون مهرماه فارسی یازدهم (درس 1 و 2) دبیرستان تیزهوشان شهید شهریاری

دوره دوم متوسطه- نظری یازدهم علوم ریاضی فارسی (2) قم ناحیه 2 قم دکتر شهریاری مهر 1403

این برگه امتحانی شامل سؤالاتی است که سه قلمرو اصلی زبان فارسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد: قلمرو زبانی، قلمرو ادبی و قلمرو فکری. انتظار می‌رود که دانش‌آموزان در این آزمون توانایی خود را در درک و به‌کارگیری زبان فارسی در این سه قلمرو به نمایش بگذارند:

1. قلمرو زبانی (7 نمره):
در این بخش از آزمون، دانش‌آموزان باید توانایی خود در درک معنی واژه‌ها، استفاده صحیح از آن‌ها و تحلیل ساختارهای دستوری را نشان دهند. سوالات این بخش شامل یافتن معانی واژگان، تشخیص واژگان نادرست املایی و تشخیص کاربردهای دستوری است. هدف این بخش ارزیابی میزان تسلط دانش‌آموزان بر دایره لغات، دانش املایی و توانایی تشخیص ساختارهای نحوی در زبان فارسی است.
2. قلمرو ادبی (5 نمره):
این بخش به بررسی تسلط دانش‌آموزان بر مفاهیم و صنایع ادبی و همچنین توانایی آنان در تشخیص آرایه‌های ادبی در متون می‌پردازد. دانش‌آموزان باید بتوانند ابیات شعرهای فارسی را تحلیل کرده و آرایه‌های ادبی مانند تشبیه، استعاره، مجاز، و کنایه را به درستی تشخیص دهند. هدف این بخش تقویت توانایی تحلیل زیبایی‌شناسی ادبی و درک عمیق از مفاهیم شعری است.
3. قلمرو فکری (8 نمره):
در این بخش از آزمون، توانایی دانش‌آموزان در تحلیل مفاهیم اخلاقی، فلسفی و اجتماعی که در متون فارسی آمده است، سنجیده می‌شود. سؤالات این بخش شامل تحلیل مفاهیم معنوی و اخلاقی متون، تشخیص فضایل اخلاقی، و تفسیر جملات و ابیات در راستای مفاهیم عمیق‌تر است. این بخش بر تقویت قدرت تفکر انتقادی و عمق بخشیدن به درک دانش‌آموزان از مفاهیم معنوی و اخلاقی متون فارسی متمرکز است.

پاسخنامه تشریحی در پایان فایل آزمون قرار دارد.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

آزمون مهرماه فارسی یازدهم (درس 1 و 2) دبیرستان تیزهوشان شهید شهریاری
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 5

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : ارزشیابی مستمر
بازدید : 148
ثبت شده در 1403/07/23