طراحی آموزشی درس 5: رهایی از قفس | طرح درس فارسی چهارم دبستان
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند داستانهای رهایی از قفس و قدم یازدهم را با جزئیات بیان کنند.
-دانش آموزان واژگان جدید را به درستی به کار ببرند و معنی آنها را توضیح دهند.
-دانش آموزان مثل "هیچ ارزانی بیعلت نیست و هیچ گرانی بیحکمت" را به خاطر بسپارند و در موقعیتهای مناسب استفاده کنند.
-دانش آموزان شخصیتهای اصلی داستانها را نام ببرند و ویژگیهای آنها را بیان کنند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند پیام اصلی داستانها را درک کنند و آن را با زبان خود بیان کنند.
-دانش آموزان ارتباط بین واژگان جدید و مفاهیم داستانها را برقرار کنند.
-دانش آموزان معنای ضمنی مثل را درک کنند و مثالهایی برای آن بیاورند.
-دانش آموزان تفاوت بین واژگان همخانواده و متضاد را تشخیص دهند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند داستانهای خوانده شده را با تجربیات خود مرتبط کنند.
-دانش آموزان واژگان جدید را در جملات و نوشتههای خود به کار ببرند.
-دانش آموزان مثل را در موقعیتهای مختلف زندگی روزمره به کار ببرند.
-دانش آموزان داستانهای کوتاه یا انشاهایی با استفاده از واژگان جدید و مفاهیم داستانها بنویسند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.