گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی

ضمن خدمت فرهنگیان مدیران و معاونان تخصصی مدیران مهارتهای مدیریتی خرداد 1403

خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی ( تألیف: دکتر داور ونوس – مهرداد پرچ – روشنک روزبهانی )
رفتار سازمانی: رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم عملیات ، اقدامات، کارها و نگرش های افرادی که ساختمان را تشکیل می دهند.
اجزای تشکیل دهنده این تعریف به شرح زیر هستند:
_ در رشته رفتار سازمانی سعی می شود تا مطالعه یا بررسی منظم جایگزین قضاوت شهودی شود.
_ در رفتار سازمانی هر عمل ، اقدام و نگرشی مورد مطالعه قرار نمی گیرد . بلکه در رابطه با عملکرد فرد سه عامل نقش اساسی دارند : تولید، غیبت و جابه جایی کارکنان

نقش رشته های علمی در پیدایش رفتار سازمانی:
_ روانشناسی: این رشته در پی سنجش، توجیه، بر شمردن علت و گاهی در صدد تغییر رفتار افراد انسانی بر می‌آید و به موضوعاتی چون یادگیری، رهبری موثر، رضایت شغلی و ... در سازمان می پردازد.
_ جامعه شناسی: رشته سیستم اجتماعی که فرد در آن نقش های ایفا می کند را مورد توجه قرار می دهد و از طریق مطالعه رفتار گروه در سازمان به ویژه سازمان های رسمی و پیچیده در ارائه رفتار سازمانی بیشترین نقش را ایفا نموده است. پویایی گروه ، ساختار، تئوری سازمان رسمی و... موضوعات این علم هستند.
_روانشناسی اجتماعی: در این رشته علمی به اعمال نفوذ افراد برهم توجه می شود و تغییر الگوهای ارتباطی، تصمیم گیری گروهی و ... موضوعات آن هستند.
_مردم شناسی: مطالعه و تحقیق درباره علومی است که می توان بدان وسیله درباره افراد انسانی و فعالیت‌های آنان مطالبی آموخت. کار متخصصان مردم شناسی درباره فرهنگ و محیط است.
_علوم سیاسی: مطالعه رفتار فرد و گروه در یک محیط سیاسی است و دانشمندان آن همواره به تضاد یا تعارض ساختاری ، تخصیص قدرت و ... پرداخته اند.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 34

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : جزوه و درسنامه
بازدید : 115
ثبت شده در 1403/03/25