طرح درس گفتار 3 فصل پنجم زیست شناسی (2) | دفاع اختصاصی
انتظارات در پایان آموزش
1- دانش آموزان با توجه به نظمی که در بدن در برابر میکروب ها قرار داده شده به قدرت پروردگار پی ببرند.
2-فراگیران با مقایسه عملکرد لنفوسیت ها درباره قانون نظام مند خلقت نظر بدهند.
3-دانش آموزان انواع پادتن را نام ببرند.
4- دانش آموزان انواع لنفوسیت را از نظر عملکرد بشناسد.
5- دانشآموزان تفاوت عملکرد دفاعی اختصاصی از غیر اختصاصی را تشخیص دهند.
6- دانش آموزان بتوانند نحوۀ عملکرد لنفوسیت ها و تبدیلات سلولی را با توجه به شکل ترسیمی توضیح دهند.
7- دانشآموزان دلیل عملکردهای متفاوت پادتن ها را تجزیه و تحلیل کنند.
8- دانش آموزان بتوانند علت برخوردهای متفاوت با هر نوع عامل خارجی را در بدن تحلیل کنند.
9- دانش آموزان بتوانند با گذاشتن نمونۀ خون زیر میکروسکوپ لنفوسیت ها را شناسایی کنند.
10- دانش آموزان بتوانند بعد از دیدن فیلم عملکردهای پادتن در بدن به شکل گروهی نظرات خود را بیان کنند.
11- دانش آموزان نحوۀ عملکرد لنفوسیت های متفاوت را مقایسه کنند.
12- دانش آموزان با دیدن انواع گلبول های سفید ساختارهای متفاوت آنها را گزارش دهند.
13- دانشآموزان برای نحوۀ عملکرد دفاعی اختصاصی آزمایشی را طراحی کنند.
14- دانش آموزان با علاقه و رعایت سکوت در کار گروهی شرکت کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.