طرح درس روزانه ملی بلوم عربی (2) یازدهم تجربی و ریاضی | درس 4: آداب الکلام                            
                            
                            
                            
                                                                        طراحی تدریس اثربخش براساس برنامه درس ملی
تعیین اهداف وانتظارات یادگیری :
1- دانش آموز بتواند درس را درست قرائت نموده وترجمه نماید
2- پیام متن را درک نماید.
3- معنای کلمات جدید درس را از عربی به فارسی ترجمه کند.
4- به هنگام ضرورت به آیات وحکم درس استشهاد کند.
5- جمله بعداز نکره را درست ترجمه کند.
پیش بینی وتدارک فرصت های مناسب یادگیری :
1- هدف اصلی، تقویت مهارت ترجمه است.
2- ایجاد فرصت یادگیری باتوجه به مشارکت خلاق دانش آموزان درامر تدریس .
3- ایجاد فرصت ارزشیابی فرآیندی درطول تدریس .
4-  ایجاد حس کنجکاوی وفرصت درکارگروهی به دانش آموزان .
5- ایجاد فرصت درحل تمارین وترجمه به هریک از دانش آموزان ویا به فعالیت گروهی آنان .
                                
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
 
                        
                        
                        باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
 
     
                                         عباس نوری
                                            عباس نوری                                        

 
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                     
                                                    