{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

اقدام پژوهی: چگونه توانستم عدم تمرکز و حواس پرتی دانش آموز پایه چهارم را برطرف کنم؟

ضمن خدمت فرهنگیان آموزگاران تخصصی شغلی: آموزگاران ابتدائی فارسی و نگارش ابتدائی (روش تدریس، طرح درس و اقدام پژوهی) اردیبهشت 1402

معلمان بیشترین وقت را برای تماس با دانش آموزان ، مشاهده آنان و کمک به جریان رشد و تکامل آنها در اختیار دارند. معلم باید در روابط با شاگردان از اصول حسنه انسانی آگاه باشد و آنها را به کار بندد و محیطی را به وجود آورد که دانش آموزان، مشکلات خود را با او در میان گذاشته و او در حد توان به اصلاح و تغییر رفتار آنها اقدام نماید.معلم به این موضوع ایمان داشته باشد که رفع موانع تربیتی و کاهش مشکلات دانش آموزان ، خود مقدمه ای برای آماده سازی ذهنی دانش آموزان و ارائه مطالب درسی می باشد.
معلم متعهد، در طریق حفظ و تامین منافع واقعی شاگرد است ، در حل مسائل و مشکلات کوشاست . روحیه اش به گونه ای است از خدمت لذت می برد ، از ساختن و به عمل آوردن دانش آموز و قراردادنش در مسیری که مورد هدف است خرسند است.
لذا با با توجه به تعهد و مسئولیت خود در کلاس به کمک یکی از همکارانم، با مشاهده ی حواس پرتی و عدم تمرکز دانش آموزانم و به خصوص ایلیار در کلاس سعی در حل کردن مشکل او شدبم . زیرا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس یادگیری صورت نمی گیرد.تمرکز حواس هنگام مطالعه کلید اصلی و اساسی درک و فهم مطالب است و کلید اساسی تمرکز حواس استفاده از روشهایی است که باعث تقویت و پرورش و مهارت در برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه می شوند.
ابزار گردآوری اطلاعات شامل مصاحبه، پرسشنامه، مشاهده و اسناد و مدارک می باشد.با اطلاعات به دست آمده ، مشخص شد مشکل دانش آموز حواس پرتی یا عدم تمرکز در کلاس است که به دنبال عوامل ایجاد کننده ی آن بر آمدیم و راهکار های مناسب با توجه به اطلاغاتی که در کتابها ، تحقیقات در این زمینه و تجربیات شخصی خودمان بود ارائه شد.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

اقدام پژوهی: چگونه توانستم عدم تمرکز و حواس پرتی دانش آموز پایه چهارم را برطرف کنم؟
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 29

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تحقیق و کنفرانس
بازدید : 590
ثبت شده در 1402/03/25