{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

آموزش حضوری پایه دوازهم 11 ساعت کاهش می یابد

ثبت شده در: 1397/04/20 مشاهده: 88     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- بخشنامه کاهش 11 ساعت از آموزش‌های حضوری پایه دوازدهم به امضای وزیر آموزش و پرورش رسید که بر اساس این بخشنامه دانش‌آموزان پایه دوازدهم 24 ساعت به صورت حضوری و 11 ساعت به صورت غیر حضوری تحت آموزش قرار می‌گیرند.

به گزارش گاما به نقل از خبرگزاری آنا، علی زرافشان، درباره کاهش ساعت آموزشی پایه دوازدهم گفت:‌ بخشنامه کاهش 11 ساعت از آموزش‌های حضوری پایه دوازدهم به امضای وزیر آموزش و پرورش رسید که بر اساس این بخشنامه دانش‌آموزان پایه دوازدهم 24 ساعت به صورت حضوری و 11 ساعت به صورت غیر حضوری تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش بر کاهش ساعت آموزشی پایه دوازدهم از 32 ساعت به 24 ساعت در هفته تاکید داشتند که این کاهش زمان فرصتی است تا دانش‌آموزان خود را برای آزمون‌ کنکور آماده کنند. امیدواریم با ابلاغ این بخشنامه دانش‌آموزان بتوانند از فرصت خود برای پذیرفته شدن در کنکور به نحو احسن استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با توجه به بخشنامه اخیر اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارتخانه مبنی‌بر ممنوعیت هر گونه رابطه مالی، ‌عقد قرارداد و همکاری مدارس با موسسات برگزار کننده آزمون تصریح کرد: با توجه به بحث‌هایی که در خصوص حذف آزمون‌های زائد مطرح بود و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ممنوعیت برگزاری آزمون‌ها و استفاده از کتاب‌های کمک درسی که به مدارس ارسال شد، برگزاری هر گونه آزمون و استفاده از کتاب‌های کمک درسی در مدارس ممنوع اعلام شد اما متاسفانه اخیرا برخی موسسات از فضای جام جهانی سواستفاده کرده و در زمان پخش مسابقات فراخوانی برای پذیرش نمایندگی اعلام کردند.

زرافشان تصریح کرد: متاسفانه این موسسات تبلیغاتی را ارائه کردند که به مدیران مدارس فراخوان اعطای نمایندگی و عقد قرارداد برای همکاری اعلام کردند که این فضا موجب ترغیب مدیران برای همکاری با مراکز آموزشی شد که این همکاری می‌توانست بخشنامه شورای عالی آموزش و پرورش را زیر سوال ببرد و مجددا دانش‌آموزان را دچار استرس و تحمیل بار آموزشی اضافی کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش سریعا بر اساس مسئولیتی که در نظام تعلیم و تربیت دارد، ورود کرد و با ابلاغ بخشنامه‌ای عقد هر گونه همکاری و استفاده از کتاب‌های کمک درسی را مجدد تخلف اعلام نمود. با این بخشنامه اگر مدیر مدرسه‌ای تخلف کند حتما با فرد خاطی برخورد خواهد شد زیرا وزارت آموزش و پرورش به شدت با برگزاری آزمون‌های زائد و تحمیل کتاب‌های کمک آموزشی به دانش‌آموزان مخالف است.

وی افزود: برگزاری آزمون‌ها و محتوای کتاب‌های کمک درسی هیچ کمکی در ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان ندارد و موجب موفقیت آنها در کنکور نمی‌شود.