{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

تصحیح "الکترونیکی" اوراق امتحانی "دی" ماه/ تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور همانند گذشته

ثبت شده در: 1396/07/17 مشاهده: 53     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح روند تصحیح الکترونکی اوراق امتحانی گفت: در حال تمهید مقدمات هستیم تا اوراق امتحانی دی ماه به صورت الکترونیکی تصحیح شوند.

به گزارش گاما عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان اجرای طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، اظهار کرد: قرار بود این طرح برای امتحانات شهریور ماه اجرا شود اما مقدمات اجرای تصحیح الکترونیکی اوراق فراهم نشد. 

وی افزود: در حال تمهید مقدمات هستیم تا اوراق امتحانی دی ماه به صورت الکترونیکی تصحیح شوند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه رورال کار چگونه است و ایا دانش آموزان هم باید از طریق سیستم‌های کامپیوتری امتحان دهند گفت: فعلا در مرحله اول تصحیح اوراق،  به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود و دانش آموزان الکترونیک امتحان نمی‌دهند.

عمادی ادامه داد: روال کار اینگونه است که دانش آموزان به صورت تشریحی به روال همیشه امتحان می‌دهند و برگه‌های امتحانی آنها اسکن می‌شود و در اختیار مصحح قرار می‌گیرد و مصحح روی برگه اسکن شده نمره می‌دهد.  دو مصحح جداگانه این کار را انجام می‌دهند و اگر اختلافی وجود داشت سیستم برگه را به مصحح سوم ارجاع می‌دهد. همه فرآیند توسط خودمان کنترل می شود و میزان خطاها کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا تصمیم تازه‌ای درباره افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال آتی اتخاذ نشده است گفت: فعلا خبری نیست و سهم سوابق تحصیلی در کنکور همانند گذشته بوده و اتفاق خاصی نیفتاده است. امسال سوابق تحصیلی تاثیر مثبت 30 درصدی در رتبه نهایی کنکور سراسری داشت.