خلاصه فصل های 11 و 12 کتاب «جستارهای نظرورزانه در تعلیم و تربیت»
شامل:
○ بازشناسی مفهوم تخیل در برنامه های درسی و آموزش
○ تخیل کودکی و نقش آن در طراحی آموزشی
○ جایگاه تخیل و نقش آن در طراحی آموزشی
○ بازبینی روایت جهانی شدن و بومی ماندن برنامه درسی
○ آشنایی با مفهوم اشکال (بازنمایی) دانش
○ فینیکس و قلمروهای معنا
○ آیزنر و اشکال دانستن
○ هرست و اشکال دانش
○ گاردنر و هوش های چندگانه
○ نگاه به موضوعی کثرت شناخت از منظر اندیشه اسلامی
○ نتیجه گیری