✈️???
مفاهیم اساسی:
?ایده
?توسعه
?دلیل توسعة محصول جدید
?مراحل توسعه
?تکنیک طوفان فکری در ایده پردازی
?چهار قانون اساسی در روش طوفان فکری
?7موردی که در طوفان فکری نباید به زبان آورد
برای یادگیری بهتر
در آغار مفاهیم و تعاریف را بخوانید.
سپس ویدئو را تماشا کنید.
و بعد از آن پرسش و پاسخ ها را مطالعه و در خودآزمایی شرکت کنید.
مفاهیم و تعاریف اساسی صفحه 127 تا 133:
ایده:
یک تصور ذهنی برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز و اوّلین جرقه های ذهنی هستند که در مواجهه با نیازها و مشکلات در ذهن شکل می گیرند.
توسعه:
رشد تدریجی در مسیر پیشرفته تر شدن، قدرتمندتر شدن و حتی بزرگ تر شدن است.
دلیل توسعة محصول جدید:
برای پاسخ گویی به نیازها
مراحل توسعه:
1.کشف و شناسایی ایده 2.غربالگری ایده ها 3.ساخت طرح پایلوت 4.ثبت اختراع (داخلی یا بین المللی)5.تجاری سازی و فروش محصول
تکنیک طوفان فکری در ایده پردازی:
شیوه ای برای دستیابی به راه حل مسائل و پردازش ایده است. در این شیوه، گروهی که استعداد ایده پردازی دارند دور هم جمع می شوند و به ارائة ایده های جدید می پردازند؛ هرچند در برخی موارد ممکن است برخی از ایده ها نامناسب و غیرقابل پیاده سازی باشند.
چهار قانون اساسی در روش طوفان فکری:
1.انتقاد ممنوع یعنی از ابراز قضاوت مخالف و ناسازگار باید تا مدتی خودداری شود. 2.چرخش آزاد اطلاعات یعنی هرچه ایده ها دور از ذهن تر و جسورانه تر باشد بهتر است. 3.کمیت یعنی هرچه تعداد ایده ها بیشتر باشد احتمال ظهور ایده های مفید بیشتر است. 4.ترکیب یعنی اعضای تیم به ترکیب ایده ها و اصلاح آنها ترغیب شوند.
7 موردی که در طوفان فکری نباید به زبان آورد:
1.طرح و ایدة خود را بعد از جلسه مطرح می کنم. 2.قرعه کشی کنیم که چه کسی ایده اش را بگوید. 3.این ایده را قبلاً امتحان کرده ایم. 4.ما مشغله داریم پس با حرف های بیهوده وقت ما را نگیرید. 5.ما باید از این جلسه یک ایدة ناب دربیاوریم. 6.هر کسی در جای خود قرار گیرد. 7.من جلسه را با مطرح کردن ایدة خودم شروع می کنم.
??????
#پودمان_چهارم_کاربردفناوری_های_نوین
#از_ایده_تا_محصول