در حال حاضر، آموزش شيمي در كشور موضوعي ملّي تلقي مي شود كه پس از نياز سنجي هدف هاي آموزشي تعيين مي شوند و روش ها و رويكردهاي لازم براي تحقق آن ها در قالب راهنماي برنامه درسي تبلور مي يابد.
سپس مواد آموزشي گوناگون از جمله كتاب درسي بر اساس برنامه درسي مصوب و اعتبار بخشي شده طراحي و توليد شده، جهت به كارگيري در فرايند تدريس، راهي كلاس هاي درس در سراسر كشور مي شود.
اما با كمي درنگ پرسش هاي بسياري به ذهن خطور مي كند؛ جهاني شدن آموزش شيمي به چه معناست؟ چگونه روي مي دهد؟ شرايط لازم براي وقوع آن چيست؟ و ...
این اقدام پژوهی در 34 صفحه تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.