یکی از مهم ترین و اساسی ترین سوالاتی که در ذهن آموزگاران و کارشناسان نقش بسته است، آن است که چگونه می توان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبین نهادینه کرد.
هر یک از آنان به فراخور تجربه و حوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش رو ، پیشنهاد می کنند. از جمله ،موضوعاتی که مطرح می شود مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزش هاست.
این گونه آموزگاران از برنامه ها و وسایل کمک آموزشی بیشتر از همکاران خود استفاده می کنند و اغلب خود مبادرت به ساختن ابزارها و وسایل کمک آموزشی می نمایند.
این اقدام پژوهی در 18 صفحه تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.