مباحث :
اول ابتدائی معلم محور اصلی تعلیم و تربیت است که دلسوزانه فعالیت میکند تا مطلبی را به نحو احسنت و قابل فهم به فراگیران منتقل کند. بدیهی است که در این مسیر مهمترین کار توانایی مدیریت و اداره کلاس و ایجاد رفتار مطلوب در سایه ارتباط خوب و مؤثر با دانشآموز میباشد چرا که ایجاد یک رابطه صحیح می تواند فضای کلاس را برای دانش آموز دوست داشتنی و جذاب کند.
هدف از روشهای اداره کلاس، فراهم کردن جوی است که در آن تدریس راحتتر صورت پذیرد. آنچه در اداره مؤثرکلاس درس همواره باید مد نظر باشد، اولویت تأکید بر پیشگیری از بدرفتاری، نسبت به مقیاسهای تسکین دهنده مانند تنبیه است. مشکلات بالقوه رفتاری باید شناخته شود، تا با اعمال روشهای صحیح در کلاس، از پیشروی آنها جلوگیری گردد. یعنی به جای استفاده مدام از تنبیه می توان با آموزش مناسب پیشگیری از رفتار غلط را جایگزین کرد.